Åpen dag ved Høgskolen i Innlandet 2021

Vi gjentar suksessen fra tidligere år, og inviterer elever og rådgivere ved videregående skoler i Innlandet til Åpen dag og rådgiversamling.

Studenter sittende i en trapp.

Åpen Dag går av stabelen 3. november på Lillehammer og 10. november i Elverum.

Arrangementet går av stabelen i Lillehammer den 3. november og i Elverum den 10. november.

Åpen dag gir et godt innblikk i det brede studietilbudet vi har her ved Høgskolen i Innlandet, og gir forhåpentligvis de besøkende elevene motivasjon til å ta høyere utdanning.

Som tidligere år tilbyr vi også to nesten helt like Åpne dager ved to av våre studiesteder. Det vil være omtrent de samme studiene som blir presentert på begge studiestedene.

Parallelt med Åpen dag skal også flere rådgivere fra videregående skoler delta på en rådgiversamling. Den vil bestå av presentasjoner, diskusjoner og erfaringsutveksling.

Smittetrykk i Elverum

For øyeblikket er det mye smitte av covid-19 viruset i Elverum. Derfor har vi, i samråd med kommuneoverlege Knut Skulberg og ledelsen ved høgskolen, bestemt at Åpen dag gjennomføres uten at elevene fra Elverum vgs deltar.

Vi vil dele ut munnbind til deltagerne ved ankomsten, og vil anbefale dem å bruke det når de ikke kan overholde 1m avstand. Vi sørger for spritdispensere i rommene vi bruker. Og har delt dem inn i forholdsvis små grupper, hvor vi har prøvd å holde skolene sammen.

Romfordeling

Her er en oversikt over postene på Åpen dag ved studiested Elverum 10. november:

Post Fakultet Navn på post Klasserom Antall plasser
AMEK
Ped. og spe.ped
Spillskolen
Sykepleie
Klasserom 12
Aud. 3
Aud. 4
Livet som student - studentambassadører
Klasserom 1
HHS
LUP
Psykologi, juss og internasjonale studier
Idrett og folkehelse
Barnehagelærer og faglærer musikk.
Klasserom 4
Klasserom 3
Klasserom 5
AMEK