Elverum Håndball er vår nye samarbeidspartner

Høgskolen i Innlandet har signert en samarbeidsavtale som blant annet sikrer økt synlighet på hjemmekampene til Elverum Håndball.

Bilde av Terningen Arena.

Både Elverum Håndball og Høgskolen i Innlandet holder til i Terningen Arena. Nå blir vi samarbeidspartnere. Foto : Høgskolen i Innlandet.

Samarbeidsavtalen er forankret helt til topps i HINN, og på kort sikt sørger den for at HINN blir særlig synlige under hjemmekampene til Elverum Håndball i Champions League, noe man kunne se allerede på onsdag i form av gulvreklame og boardsreklame i kampen mot Vardar i Terningen Arena.

- Terningen Arena er hjemmebane både for Elverum Håndball og for høgskolen. Vi har 2300 studenter og flere hundre ansatte som er tilknyttet Terningen. Det gjør det naturlig for oss å samarbeide med Elverum Håndball, sier Prorektor Samfunnskontakt, Jens Uwe Korten.

HINN inngår med avtalen som partner til årets spill i EHF Champions League. Markedsansvarlig i Elverum Håndball, Kalle Bjørkman, er glad for at de har inngått et formelt samarbeid med det han beskriver som en spennende aktør.

- Med høgskolens store kunnskaper tett knyttet mot klubbens kjernevirksomhet, ser vi flere områder hvor vi kan styrke oss sammen i framtiden, sier Bjørkman til håndballklubbens nettsider.

Som HINN er Elverum Håndball en framtidsrettet organisasjon som kan vise til gode resultater både på og utenfor banen de siste årene. Innovasjon er i denne sammenheng et nøkkelord, der håndballklubben på sikt håper å dra nytte av relevant forskning og ny kunnskap ved HINN for å utvikle seg videre.

- Elverum Håndball er en ener innen håndball, og HINN ønsker å være en ener innen utdanning og forskning i Innlandet. Derfor er vi veldig glade for å inngå et partnerskap rundt årets Champions League, sier Korten.

- Både på kort og lang sikt vil samarbeidet gi oss en rekke muligheter til å styrke både HINN og Elverum Håndball, som igjen vil styrke Innlandet, avslutter Bjørkman.

Av Håkon Boye Bergum
Publisert 20. sep. 2021 14:21 - Sist endret 20. sep. 2021 15:59