Nå kan du få digital opptaksveiledning hos oss

Opptakskontoret skal frem mot søknadsfristen 20. april 2022 arrangere samlinger der potensielle studenter får svar på spørsmål om søkeprosessen og opptakskrav.

Skilt utenfor et av våre studiesteder.

Fremtidige studenter kan få svar på sine spørsmål digitalt opp mot søknadsfristen. Foto : HINN.

Første mulighet er 13. januar mellom klokken 10.00 og 11.00. Det er Utdanningsavdelingen vår ved opptakskontoret som står bak dette helt nye, digitale tiltaket.

– Vi får mange spørsmål om søking og opptak vi svarer på over e-post og telefon, men dette er en ny arena der du kan få svar på spørsmål knyttet til dette på video.  Vi har sett at NOKUT tilbyr det samme innenfor sitt felt, og tror dette vil være nyttig for mange som skal studere i fremtiden, sier opptaksleder Elisabeth Nikolaisen.

Høgskolen i Innlandet er også representert med studentambassadører på digitale utdanningsmesser, men dette tiltaket er i større grad rettet inn mot deg som har spørsmål om hvor og hvordan man søker høyere utdanning, opptakskrav, opptaksprøver, krav om dokumentasjon og hvilke krav som stilles til de ulike studiene og hvordan man søker på bakgrunn av realkompetanse.

– Vi håper å nå potensielle studenter i alle aldre. Vi kan svare på spørsmål fra både førstegangssøkere som er unge, men også mer voksne søkere som søker for første gang eller skal søke videre studier, sier Nikolaisen.

Det er generelle spørsmål om utdanning og opptak du kan få svar på, ikke konkrete spørsmål om din egen søknad. Det hele foregår i et digitalt veiledningsrom der du kan se og høre veilederen som svarer på spørsmålene dine.

Du kan få digital studieveiledning på følgende datoer :

• 27.januar
  • 10.februar
  • 24.februar
  • 10.mars
  • 24.mars
  • 7.april

Les mer om digital studieveiledning her.

Av Håkon Boye Bergum
Publisert 7. jan. 2022 11:00 - Sist endret 20. des. 2023 14:13