De kaller os sværmere: Fridtjof Nansens visjon om en verden uten krig

Det er 100 år siden Fridtjof Nansen fikk Fredsprisen for sitt humanitære og fredsskapende arbeid, blant annet i Ukraina. Med referanse til den pågående krigen mellom Russland og Ukraina inviterer vi til folkemøte med Inge Eidsvåg.

En åpen hånd med påmalte striper i blått og gult som i det ukrainske flagget, ligger oppå et ukrainsk flagg

Inge Eidsvåg var i mange år rektor ved Nansenskolen på Lillehammer. Nå er han forfatter og foredragsholder, men fremdeles med tilknytning til Nansenskolen.

Det er fri adgang. Arrangementet varer ca. en time. Etter foredraget blir det anledning til å stille spørsmål fra salen.

Arrangementet er et samarbeid mellom Hamar vest Rotaryklubb og Høgskolen i Innlandet.

Tid: Tirsdag 6. desember 2022 kl. 18:00 – 19:15

Sted: Høgskolen i Innlandet, Holsetgata 31, Auditorium 1 i underetasjen i hovedbygget.

Emneord: Ukraina, krig
Publisert 2. des. 2022 16:20 - Sist endret 20. des. 2023 14:13