Hvordan skal vi vinne kampen om studenters oppmerksomhet? Studentene har tilnærmet ubegrenset tilgang til informasjon og et mangfold av fysiske og digitale arenaer og aktiviteter å delta på. Imidlertid setter deres begrensede kognitive og fysiske kapasitet en naturlig grense for hvor mye informasjon og deltakelse de kan håndtere. Dette gir læresteder og samskipnader en utfordrende oppgave: å konkurrere om og vinne studenters oppmerksomhet.
Hvordan skal vi kommunisere effektivt og skape deltakelse i kommunikasjonen? Når vi konkurrerer om oppmerksomheten, kan selv det mest interessante og viktige budskapet bli borte i overfloden. For å vinne studentenes oppmerksomhet, må vi forstå og tilpasse oss studentenes mønster og plattformer for kommunikasjon.
Program
- Kampen om studenters oppmerksomhet ved June Borge Doornich, leder KNSS
- Revolusjon i kommunikasjon ved Bård Borch Michalsen, førstelektor UiT og forfatter
- Kunstig intelligens som samtalepartner ved Marianne Hagelia, førsteamanuensis Høgskolen i Østfold
- Informasjonsjungelen: navigere kanaler og plattformer ved (student, TBA)
- Trender i kommunikasjon ved (kommunikasjonsenhet, TBA)
Praktisk informasjon
Høgskolen i Innlandet (HINN) er medlem i Kompetansenettverk for studenters suksess i høyere utdanning og seminaret er derfor åpent for ansatte/studenter ved HINN.