Kunnskapstimen: Hvordan kan tjenesteøkosystem være relevant for NAV?

Hvordan kan tjenesteøkosystem være relevant for NAV? Eksempler fra integreringsfeltet/tjenester til flytninger (deriblant MATILDE) 

Ved førsteamanuensis ved institutt for organisasjon, ledelse og styring, Maria Røhnebæk og forsker Veronica Blumenthal, Østlandsforskning:

Bilde av Maria Røhnebæk
Førsteamanuensis
E-post
maria.rohnebak@inn.no

Error: https://www.inn.no/finn-en-ansatt/veronica-blumenthal.html?vrtx=vcf does not exist

Introduksjon om begrepet tjenesteøkosystem – det handler om å se tjenester som integrering av ressurser mellom ulike aktører – altså at man kan tenke på tjenestene som en del av et økosystem. Eksempel på hvordan vi jobbet med dette i Matilde: Aktivering og integrering av ressurser mellom ulike aktører med verdenscafe som metode. Hvordan kan perspektivet og metoden være relevant for NAV på ulike områder? Spørsmål og kommentarer. 

Kunnskapstimen

Høsten 2021 startet vi med «Kunnskapstimen», et digitalt seminar en gang pr måned, der HINN-forskere presenterer forskning om NAV for NAV-ansatte (og andre interesserte). 

Bli med på Zoom

Meeting ID: 642 7114 8420
Passcode: 245815

Vel møtt!

Om den strategiske samarbeidsavtalen med NAV

Høgskolen i Innlandet har siden 2016 hatt en strategisk samarbeidsavtale med NAV over temaet: Samarbeid om tjenesteutvikling og innovasjon i NAV. Samarbeidsavtalen omfatter forskningsprosjekter, utdanning og kompetanseprosjekter og formidling. Det er spesielt tre temaområder som er satt fokus på: Unge og utenforskap, Digitalisering og veiledning, og Forvaltningsrett. Samarbeidsavtalen er lagt til Kompetansesenter for offentlig innovasjon (KOI) og prosjektleder er Trude Hella Eide.

Kontaktinformasjon

Bilde av Trude Hella Eide
Senterleder
E-post
trude.eide@inn.no
Telefon
+47 61 28 74 82
Emneord: kunnskapstimen; forskningsformidling
Publisert 23. aug. 2022 15:06 - Sist endret 4. jan. 2023 09:45