Anna har tidligere jobbet som pedagogisk fagleder ved LearningLab på Handelshøyskolen BI og som høyskolelektor i pedagogikk ved OsloMet. Hun har utdanning innen utdanningsvitenskap og har en doktorgrad i pedagogikk fra Universitetet i Oslo. Avhandlingen handler om tilbakemeldingsprosesser i høyere utdanning, og betingelsene for hvordan studenter kan nyttiggjøre seg slike tilbakemeldinger. Forskningen til Anna har hovedsakelig fulgt to spor – tilbakemeldingspraksiser i høyere utdanning og digitalisering av undervisningsformer.
Anna er særlig opptatt av formativ vurdering, tilbakemeldingers potensiale og tilbakemeldingskompetanse. Forskning viser at tilbakemeldinger er et komplekst sosialt-relasjonelt fenomen, og hvordan studenter i høyere utdanning forstår og skaper mening av dette er essensielt for hvordan og på hvilken måte de anvender tilbakemeldinger for å støtte sin egen læring. For at studenter skal kunne nyttiggjøre seg det læringspotensialet som tilbakemeldinger kan ha, trenger studenter å utvikle en tilbakemeldingskompetanse. Imidlertid er også underviseres tilbakemeldingskompetanse viktig for å kunne planlegge robuste og pedagogisk gjennomtenkte tilbakemeldingsdesign.
Under konferansen bidrar Anna med et videoforedrag med tittelen: Vurdering, tilbakemelding og tilbakemeldingskompetanse.