SePU-konferansen 2022 arrangeres 24. - 25. mai i samarbeid med Statsforvalteren i Innlandet. Konferansen skal være en møteplass hvor deltagerne inspireres til å ta nye steg i forbedring av læring og læringsmiljø.
![Illustrasjon](https://www.inn.no/om-hogskolen/fakultet-for-lererutdanning-og-pedagogikk/arrangementer-fra-lup/sepu-konferansen/bilder/logo_sepu_konferansen_2022.jpg)
Aktører i egen læring
Tema for 2022-konferanse er hvordan barn, unge og voksne kan være aktive deltakere i egen læring. Tittelen «Aktører i egen læring» markerer at barns og elevers medvirkning er en forutsetning for deres læring og utvikling. Det vil derfor være vesentlig å drøfte hvilke pedagogiske strategier som kan bidra til å fremme barn og unges egne aktive deltagelse i læring. Konferansen vil også ta for seg hvordan de profesjonelle kan ta eierskap til læring og forbedringsarbeid i barnehage og skole.
Konferansen skal belyse og besvare utfordrende spørsmål:
- Hvordan kan barns og elevers medvirkning knyttes sterkere til sosial og faglig læring og utvikling?
- Hvordan kan barnehagens og skolens datagrunnlag anvendes i beslutninger om forbedring av pedagogisk praksis?
- Hvordan kan vi forstå forholdet mellom kollektiv læring og individuell praksisutvikling?