Aktuelt fra CCL

Publisert 25. apr. 2024 14:49

For en fantastisk dag vi har hatt sammen med 5. og 6. klassinger fra barneskoler i Løten, Stange, Hamar og Ringsaker i regi av Hamar Naturskolen og Miljøuka.

Publisert 20. des. 2023 11:03

UNESCO Chair, Robert J. Didham deltok ESD-Net Globale møte i Tokyo, Japan, for å bidra til å styrke utdanningens rolle for å håndtere klimakriser.

Publisert 20. aug. 2021 13:22

Senter for samarbeidslæring for bærekraftig utvikling (CCL) og Høgskolen i Innlandet ble nylig partner i et nytt internasjonalt forskningsnettverk som skal styrke forskning, internasjonalt samarbeid, og utveksling innenfor utdanning for bærekraftig utvikling globalt.

Publisert 20. aug. 2021 11:11

Forskningsprosjektet BRIDGES skal bygge bro mellom lærerutdanningene og skolene, og bidra til tettere samarbeid om undervisning av de tverrfaglige temaene i fagfornyelsen. CCL deltar som ressurs på bærekraftig utvikling.