English version of this page

BRIDGES Forskningsprosjekt digital sluttkonferanse

Brobygging mellom behov i lærerutdanning og skole gjennom tverrfaglig arbeid med folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling.

BRIDGES prosjektlogo med informasjon om når og hvor konferansen finner sted

Digitalt arrangement:

Denne digitale konferansen vil bli holdt onsdag 12. juni 2024 mellom 13.00 og 16.00 CEST (GMT+2), og arrangementet holdes på engelsk. 

Meld deg på digital deltakelse

Konferansen er åpen for et internasjonalt publikum.
Dersom du ønsker å delta på konferansen, vennligst meld deg på innen 10. juni 2024, på følgende lenke: https://nettskjema.no/a/429577#/page/1
Etter påmelding vil du motta en møteinvitasjon med lenke for å bli med i den digitale saksgangen.

For mer informasjon om konferansen og for å se programmet kan du trykke her. 

Om prosjektet

Hensikten med BRIDGES er å utvikle tverrfaglig didaktikk i lærerutdanning gjennom forskningsbasert kunnskap som kan fungere som brobygger 1) mellom ulike disipliner innad i lærerutdanning, og 2) i samarbeid mellom lærerutdanning og skoler. Dette skal foregå i felles arbeid med tverrfaglig didaktikk ved implementering av ny nasjonal læreplan for skolen: Kunnskapsløftet 2020 (udir.no).

Fokuset er på hvordan det er mulig å videreutvikle og styrke grunnskolelærerutdanningene (GLU1-7/GLU5-10) i samarbeid med lokale interessenter som skoleeiere, skoleledere, lærere og elever slik at tre grunnskolelærerutdanninger også kan respondere på ny nasjonal læreplan og det som defineres som eksisterende og fremtidige samfunnsutfordringer.

Målsettingen er å 1) utvikle, styrke og systematisere tverrfaglig undervisning og læringsaktiviteter i lærerutdanning, og 2) utvikle, styrke og systematisere samarbeidet mellom lærerutdanning og skole i arbeidet med de tverrfaglige temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap, og bærekraftig utvikling.

Emneord: Tverrfaglig didaktikk, utdanning for bærekraftig utvikling
Publisert 16. mai 2024 11:31 - Sist endret 21. mai 2024 08:42