CCL skal bidra til å skal styrke digital utdanning for bærekraftig utvikling

CCL skal over en tre-års forskningsperiode (2023-2026) i samarbeid med StoryDocks GmBH, Det uavhengige instituttet for miljøspørsmål (UfU) og andre europeiske partnere utvikle en europeisk læringsplattform hvor innovative lærings- og undervisningsmateriell på FNs bærekraftsmål vil være tilgjengelige.

Logo from Onilo.de

Prosjektet, som er finansiert av Erasmus+, planlegger å integrere digitale undervisnings- og læringsmetoder og tilnærminger om FNs bærekraftsmål i grunnskoleopplæringen.

Gjennom prosjektet skal partnere utvikle en digital læringsplattform som inneholder 17 læringsverdener i tilknytning til FNs bærekraftsmål, med støttende undervisningsmateriell. Undervisningsmateriellet skal gi lærere og elever innsikter og kunnskaper om FNs 17 bærekraftsmål, relevant til hvert partnerland og oversatt til morsmål.

Videre tilbyr prosjektet kunnskap, orientering samt strukturell og didaktisk hjelp til integrering av bærekraftig utvikling i grunnskoler, samt gir forslag til direkte implementering i praksis. Videre oppmuntrer prosjektet til aktiv deltagelse fra involverte lærere slik at de kan bidra til utviklingen av undervisningsmateriellet og dermed gjøre det mest mulig relevant for sin hverdag.

- Vi er veldig glade for muligheten dette prosjektet gir for å skape et sterkt samarbeid mellom spesialister innen utvikling av digitalt læringsinnhold, pedagogiske eksperter, grunnskoler og lærere. Sammen skal vi utforske hvordan vi kan møte behovene for undervisning om temaer knyttet til bærekraft og FN’s bærekraftsmål og levere løsninger av høy kvalitet for å oppnå dette.

Senterleder Robert J. Didham

Partner som leder prosjektet er:

Andre prosjektpartnere er:

For mer informasjon om prosjektet kan du ta kontakt med Robert Didham.

Kontaktinformasjon:

Senterleder ved Senter for samarbeidslæring i bærekraftig utvikling

Bilde av Robert James Didham
Førsteamanuensis