English version of this page

BRIDGES Forskningsprosjekt digital sluttkonferanse

Brobygging mellom behov i lærerutdanning og skole gjennom tverrfaglig arbeid med folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling.

BRIDGES prosjektlogo med informasjon om når og hvor konferansen finner sted

Program

For mer informasjon om konferansen og programmet kan du trykke her. 

Om konferansen

Vi tar sikte på å presentere noen av de viktigste aktivitetene og resultatene fra prosjektet, ved å trekke på flere av delene som skal inkluderes i antologien. Vi vil også utforske lærdommene fra dette prosjektet og veiene videre.

Om prosjektet

Hensikten med BRIDGES er å utvikle tverrfaglig didaktikk i lærerutdanning gjennom forskningsbasert kunnskap som kan fungere som brobygger 1) mellom ulike disipliner innad i lærerutdanning, og 2) i samarbeid mellom lærerutdanning og skoler. 

Fokuset er på hvordan det er mulig å videreutvikle og styrke grunnskolelærerutdanningene (GLU1-7/GLU5-10) i samarbeid med lokale interessenter som skoleeiere, skoleledere, lærere og elever slik at tre grunnskolelærerutdanninger også kan respondere på ny nasjonal læreplan og det som defineres som eksisterende og fremtidige samfunnsutfordringer.

Målsettingen var å:  1) utvikle, styrke og systematisere tverrfaglig undervisning og læringsaktiviteter i lærerutdanning, og 2) utvikle, styrke og systematisere samarbeidet mellom lærerutdanning og skole i arbeidet med de tverrfaglige temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap, og bærekraftig utvikling.

Praktisk informasjon

Denne digitale konferansen vil bli holdt onsdag 12. juni 2024 mellom 13.00 og 16.00 CEST (GMT+2), og arrangementet holdes på engelsk.

Konferansen er åpen for et internasjonalt publikum.  Dersom du ønsker å delta på konferansen, vennligst meld deg på innen 10. juni 2024,.

Etter påmelding vil du motta en møteinvitasjon med lenke for å bli med i den digitale saksgangen.

Emneord: Tverrfaglig didaktikk, utdanning for bærekraftig utvikling, forskning
Publisert 16. mai 2024 11:49 - Sist endret 23. mai 2024 09:43