BRIDGES- konferansen 2023

Gratis webkonferanse for lærere, lærerutdannere og lærerstudenter om samarbeidende fellesskap. Tema: Lærerutdanning og skole i samarbeid om tverrfaglige temaer.

Damen som sitter ved et bord med en mann og snakker sammen. Mindre bilde i høyere hjørnet av en barneskolegutt som ser gjennom et rør.

Samarbeid på tvers av fag, og inkludering av de tre tverrfaglige temaene bærekraft, livsmestring og folkehelse og demokrati og medborgerskap er felles målsetninger og utfordringer for både lærerutdanningen og skolene. 

Årets konferanse har fokus på ulike perspektiver på muligheter og utfordringer i samarbeidet mellom skole og lærerutdanning, og eksempler på god praksis.

Målgruppen for konferansen er lærerutdannere, lærere og lærerstudenter.

PROGRAM

12.30 Velkommen ved Carl - Magnus Nystad, visedekan for lærerutdanning, Universitetet i Sørøst - Norge
12.35  Keynote: Paul R. Carr: Collaborative communities - Interdisciplinary work between schools and teacher training
13.15 Pause
13.30 Parallelle sesjoner
 

Sesjon A

Samarbeid mellom lærerutdanning og skole om tverrfaglighet og tverrfaglige temaer

Session B

International perspectives on interdisciplinary work in teacher education and practice placement

 

Camilla Kristensen og Lene Nygård:

Tverrfaglighet i utdanning

 

Susanne Hebnes:

Transdisciplinary work in IB 

 

Bente Vestad:

Tverrfaglige temaer i lærerutdanning og i lærerutdanningspraksis

 

Wendy Lathrop Meyer:  

Drama as a student active teaching medium for interdisciplinary work in the multicultural classroom 

 

Bjørn Bolstad:

Tverrfaglighet er ikke det samme som tverrfaglighet

Johanna Lampinen: 

Finnish teacher education and transdisiplinarity.

14.30 Pause
14.45 Panelsamtale: Tverrfaglige perspektiver i lærerutdanning og skole - hvorfor skal vi holde på med det?
15.15 Solveig Magerøy: Tverrfaglig arbeid med demokrati i skolen og lærerutdanning
15.30 Avslutning ved Heidi Biseth, professor ved Universitetet i Sørøst - Norge
Publisert 20. apr. 2023 14:36 - Sist endret 16. mai 2024 11:47