CREDS med digitale forskningsseminarer

Over nyttår starter CREDS opp en seminarrekke som setter søkelys på det grønne skiftet og digital transformasjon. Nå inviterer de alle kollegaer på høgskolen som er interessert i temaet til å være med å delta.

Professor Johan Kask i lokalene til CREDS på Kongsvinger

Professor Johan Kask er ansvarlig for den digitale seminarrekken som CREDS starter 19. januar for alle ansatte på høgskolen.

CREDS – Senter for digitalisering og bærekraft åpnet 1. oktober og er nå klar med en aktivitet der de ønsker bidrag fra andre miljøet på Høgskolen.

Det er professor Johan Kask som er ansvarlig for den digitale seminarrekken som starter 19. januar, og går annenhver torsdag fra kl 13.00 – 15.00.  For vårsemesteret er det planlagt 8-10. seminarer.

- Vi skal lage varierte seminarer som både passer for de ferske forskerne, men også for de mer erfarne. Målet er å skape et rom og kultur for tilbakemeldinger på manuskript, faglig diskusjoner og utvikling av fremtidige forskningsprosjekter,  forteller Johan Kask.

Seminarserien er delt inn i tre ulike spor, og to av sporene er knyttet opp mot de nystartede forskergruppene «Smart Green Innovation» og «Sustainable Ecosystem Transition».

- I forskergruppen «Smart Green Innovation» diskuteres innovasjons- og entreprenørskapsstudier, forretningsmodeller og organisasjonspraksis med fokus på å løse virkelige forretningsrelaterte problemer på bedriftsnivå, forteller Kask.

Symposier

Den andre forskningsgruppen er «Sustainable Ecosystem Transition». Denne gruppen vil i sitt spor setter fokus på dynamikk på systemnivå og overganger for næringer mot en mer digital og bærekraftig fremtid.
Det tredje sporet er et mer generelt rettet spor som er av interesse for begge gruppene.

I det tredje og generelle sporet skal vi ha symposier om litteraturgjennomganger, skriving av forskningsforslag og andre mer generelle forskningstemaer, forteller Kask som håper mange på høgskolen vil benytte seg av muligheten til å både delta og bidra på ulike måter.

Internasjonale gjester

Kask håper mange vil benytte muligheten til å melde seg på seminarrekken og delta på delta på de som de finner relevante for dem.

- Vi vil nok både bruke interne krefter i CREDS og på Høgskolen til å bidra med innhold. I tillegg vil vi invitere inn både nasjonale og internasjonale samarbeidspartnere, avslutter Kask.

Programmet for seminaret 19. januar kl 13.00 - 15.00

Tittel: “Societal impact of the sustainability transitions field: Takeaways from 20 years of research”

Forfattere: Sophie-Marie Ertelt, Örebro University; Daniel Alejandro de los Rios Pérez, Jönköping University;
and Natalia Lyly, Lappeenranta-Lahti University of Technology

Opponent (reviewer): Rolf Gunnar Findsrud, CREDS, Høgskolen i Innlandet
Moderator: Johan Kask, CREDS, Høgskolen i Innlandet

Har du lyst å delta på CREDS webinarrekke til våren?

Meld deg på og vi sender deg invitasjon til hvert enkelt seminar en uke før de arrangeres.

Publisert 15. des. 2022 11:08 - Sist endret 21. des. 2022 11:00