Public Defences and Doctoral Theses
Doctoral Theses from 2024
19.01.2024
Empowerment i børnehøjde? by Christina Strandholt Andersen
Doctoral Theses from 2023
30.11.2023
Unge voksne med Downs syndrom i overgang til voksenliv by Kjersti Wessel Jevne
19.01.2023
When giving up is not an option, out of suffering have emerged the strongest souls: Coping, meaning making, and adversarial growth among young adults with refugee backgrounds by Mira Elise Glaser Holthe
Doctoral Theses from 2022
18.10.2022
Kartlegging av barnehagebarn : En empirisk studie av hvordan kartlegging inngår i barnehageansattes praksis og om de tar hensyn til barnets perspektiv by Bjørg Midtskogen
25.02.2022
Good starts : Mental Health and Resilience in Resettled Syrian Refugee Youth by Cecilie Ruud Dangmann
Doctoral Theses from 2021
16.12.2021
Rus og avhengighet som kroppslig eksistens : Fenomenologiske undersøkelser by Henrik Ravneng Johansen
29.10.2021
‘How can I participate’ – Development of ActiveYou II : Development of a new web-based, self-reported instrument to measure participation in physical leisure activities for children and youth with disabilities by Friedolin Steinhardt
23.09.2021
A privileged childhood? : Autobiographies of growing up in the Norwegian Foreign Service by Ragnhild Holmen Bjørnsen
23.06.2021
Curriculum Making for Social Learning : Exploring Policy and Practice in Norwegian Lower Secondary Education by Frode Restad
26.03.2021
No culture for career? : Conceptualisations of career as a cultural phenomenon and as experienced by tenth graders and career counsellors in Norway. by Ingrid Bårdsdatter Bakke
19.03.2021
Sårbare barnefamiliers erfaringer fra møter med norsk barnevern: en narrativ studie by Lena Catherine Lossius Westby
Doctoral Theses from 2020
18.12.2020
Butikk eller pedagogikk? : En studie av store private barnehagekjeder i Norge. by Hanne Fehn Dahle
30.10.2020
Dialogenes vilkår i den flerkulturelle barnehagen : En etnografisk studie av barnehagens pedagogiske praksis. by Katrine Giæver
01.10.2020
30.09.2020
Digital dannelse: en kvalitativ studie av digitalisering og identitetsarbeid i skolen by Lillian Gran
22.09.2020
Cyber Operator Competencies: The Role of Cognitive Competencies in Cyber Operator Practice and Education by Øyvind Jøsok
18.09.2020
Usikkerheten i barnevernsarbeidet: en begrepsliggjøring av barneverntjenestens strategier overfor uforutsigbarhet, usikkerhet og tvetydighet ved beslutninger om hjelpetiltak by Elizabeth Langsrud
28.08.2020
Educating youth through sport in a high performance setting: A case study of Lillehammer 2016 Youth Olympic Games av Svein Erik Nordhagen
11.06.2020
Når stigma og skam står i veien for at barn som har foreldre med rusmiddelavhengighet får beskyttelse og meningsskapende samtaler. En kvalitativ studie by Turid Wangensteen
04.06.2020
Sårbarhet i møte med den tause Andre. En Kristeva-inspirert utforsking av barnehagelæreres samspill med barn som er nykommere til norsk språk og barnehagekontekst by Johanne Ilje-Lien
Doctoral Theses from 2019
05.12.2019
Om å holde noe av et barns liv i sin hånd : Samtaler mellom profesjonelle og barn som har psykisk syke eller rusavhengige foreldre: et etisk og narrativt perspektiv En hermeneutisk og fenomenologisk studie by Anne-Cathrine Grimsgaard
30.08.2019
Ways to be a person: How schools contribute to ‘making up’ intellectually disabled pupils by Øyvind Snipstad
Doctoral Theses from 2018
01.10.2018
Keeping Mind in Mind : Parental Reflective Functioning and Executive Functioning in Mothers with Substance Use Disorder By Ulrika Håkonsson
13.09.2018
«Du skal have agtelse for dit eget lille legeme» : Barn og unges seksualitet i tekster om oppdragelse 1792-1952 by Øystein Skundberg
14.05.2018
An embedded human rights logic? A comparative study of International Baccalaureate schools in different contexts. by Karen Parish
Doctoral Theses from 2017
12.12.2017
«Vi gjør noe med … eller hva skal jeg si da? Vi gjør noe anna!» : Elevbedrift som inkluderende arbeidsmåte for elever med særlige behov by Hege Merete Somby
31.10.2017
Norwegian Girls in Mainstream Blogging : Performed Blogging Selves, Experienced Digital Competences, Gendered Discourses by Karolina Dmitrow-Devold
09.06.2017
Kvalitet i norske skolers karriereveiledning : I spennet mellom storsamfunnets behov og elevenes autonomi by Eirik Hagaseth Haug
Doctoral Theses from 2016
Doctoral Theses from 2015
18.09.2015
Tidlig innsats i skole og barnehage: Forutsetninger for forståelser av tidlig innsats som pedagogisk prinsipp by Stine Elisabeth Vik
30.04.2015
Kjærlighet og sosialt arbeid : en studie av kjærlighetens betydning i barnevernets praksis by Hilde Marie Thrana
30.01.2015
Doctoral Theses from 2014
10.06.2014
Symptomer på spiseforstyrrelser og bruk av dopingmidler blant kvinner og menn i behandling for rusmiddelavhengighet by Heidi Nøkleby