English version of this page
Anne-Karin Sunnevåg

Anne-Karin Sunnevåg

Førstelektor

E-post
annekarin.sunnevag@inn.no
Telefonnummer
+47 62 51 78 48
Mobilnummer
+47 93 45 98 97

Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Senter for praksisrettet utdanningsforskning
Studiested Hamar, Rom 2M32-1

Kort om

Anne-Karin Sunnevåg er førstelektor i pedagogikk og har arbeidet ved SePU siden 2007. Hun er utdannet allmennlærer og har master i pedagogikk fra Universitetet i Oslo. Sunnevåg underviser på Master i utdanningsledelse ved HINN og er prosjektleder og medarbeider i flere Regionale kompetanseutviklings prosjekter (Rekomp) for barnehage. Hun har også ansvaret for gjennomføring av alle SePU`s spørreundersøkelser for barnehage. Fagområder Sunnevåg arbeider mest med er forbedringsarbeid, kollektiv kompetanseutvikling i profesjonelle læringsfellesskap og pedagogisk analyse.

Publikasjoner

  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin & Hansen, Ole (2023). Conceptualising Improvement Work Through System-Wide Coherence. I Hansen, Line Skov & Ringsmose, Charlotte (Red.), Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning Organizational and Professional Development. Springer. ISSN 978-3-031-39418-8. s. 29–48.
  • Nordahl, Thomas & Sunnevåg, Anne-Karin (2017). Forbedringsarbeid i barnehagen. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633. s. 7–19.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2016). Forbedringsarbeid i danske folkeskoler - en effektstudie med vekt på elevers læringsmiljø og læringsutbytte. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633. s. 7–26.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2014). LP: Danmarks største skoleutviklingsprosjekt. I Qvortrup, Lars (Red.), Inklusionens historie og aktualitet. Festskrift til en ildsjel - Ole Hansen. Dafolo Forlag. ISSN 978-87-7160-008-7. s. 111–128.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Dagtilbud med høy, god og lav kvalitet. Cepra-striben - tidsskrift for Evaluering i Praksis. ISSN 1903-8143. s. 74–85.
  • Nordahl, Thomas & Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Sosial, faglig og opplevd inklusjon. Cepra-striben - tidsskrift for Evaluering i Praksis. ISSN 1903-8143. s. 68–75.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2012). Om å bli noen og lære noe. I Nordahl, Thomas (Red.), Bedre læring for alle elever: Om skoler som har problemer med elever, og om elever som har problemer med skolen. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205425842. s. 108–133.
  • Hansen, Line Skov; Sunnevåg, Anne-Karin & Kostøl, Anne Kristoffersen (2011). E-learning and School Development - Strengths and challenges of capacity building in school development projects. International Journal of Advanced Corporate Learning. ISSN 1867-5565. 4(3), s. 30–34. doi: 10.3991/ijac.v4i3.1737.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2009). Kunnskap om implementering - en forutsetning for å lykkes med utviklingsarbeid i skolen? I Nordahl, Thomas & Dobson, Stephen (Red.), Skolen og elevenes forutsetninger Om tilpasset opplæring i pedagogisk praksis og forskning. Oplandske Bokforlag. ISSN 978-82-7518-168-6. s. 145–158.

Se alle arbeider i Cristin

  • Hansen, Ole & Sunnevåg, Anne-Karin (2020). Hvordan bliver vi bedre med data? Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionelle læringsfællesskaber i dagtilbud og skole . Dafolo. ISBN 9788772340166. 222 s.
  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Qvortrup, Lars; Skov Hansen, Line; Hansen, Ole & Lekhal, Ratib [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2016). Hold ut og hold kursen. Resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015. Aalborg Universitetsforlag. ISBN 978-87-7112-541-2. 119 s.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Andersen, Pia Guttorm (2012). Utviklingsarbeid og endringsprosesser. Gyldendal Akademisk. ISBN 978-82-05-42314-5. 44 s.
  • Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro & Dobson, Stephen R [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2012). Vurderingspraksis : beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205423077. 55 s.
  • Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Knudsmoen, Hege; Johnsen, Trond & Qvortrup, Lars (2012). Kvalitet i dagtilbuddet - set med børneøjne. En kortlægning af pilotprojektet: LP-modellen i de kommunale dagtilbud. Dafolo. ISBN 9788772816821. 120 s.
  • Nordahl, Thomas; Aasen, Ann Margareth; Sunnevåg, Anne-Karin & Qvortrup, Lars (2012). Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler: evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011. Dafolo. ISBN 9788772816814. 110 s.
  • Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro & Knudsmoen, Hege (2012). Det ved vi om - vurdering for læring. Dafolo forlag. ISBN 978-87-7281-739-2. 48 s.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Andersen, Pia Guttorm (2010). Det ved vi om udviklingsarbejde og innovationsprosesser. Dafolo forlag. ISBN 9788772815145. 49 s.
  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth & Kostøl, Anne Kristoffersen (2010). Uligheder og variationer - Danske elevers motivation, skolefaglig læringsudbytte og sociale kompetencer. Dafolo A/S. ISBN 9788799140886. 123 s.
  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth & Kostøl, Anne Kristoffersen (2010). Uligheder og variationer: Danske elevers motivation, skolefaglig læringsudbytte og sociale kompetencer. Professionshøjskolen, University College Nordjylland,. ISBN 9788799140886. 123 s.
  • Nordahl, Thomas; Tveit, Arne; Ertesvåg, Sigrun K.; Ertesvåg, Sigrun K.; Nergaard, Svein & Gustavsen, Ann Margareth [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2009). Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljøet. Utdanningsdirektoratet. 55 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin & Hansen, Ole (2022). Signatur, kunnskap, pedagogik og forbedring. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2022). Utvikling av barnehageansattes kompetanse og tilfredshet samt samarbeid. I Nordahl, Thomas & Gustavsen, Ann Margareth (Red.), Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-353-2. s. 92–115.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2015). Kvalitet i barnehagen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2015). Forbedringsarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2015). Forbedringsarbeid i pedagogisk praksis.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2014). En kvalitativ god barnehage for alle bran, også gutta!
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2014). Skoleutvikling.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2014). Barnehage og skoleutvikling.
  • Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Knudsmoen, Hege & Vigmostad, Inger (2013). En god kartleggingsmetode som ikke er uttrykk for en skoleforståelse av læring. Første steg. ISSN 1504-1891. 3, s. 50–53.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Kvalitet i barnehagen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Skole-hjemsamarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Resultater fra kartleggingsundersøkelser i danske dagtilbud 2012.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Klasseledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Skole-hjemsamarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Skole-hjemsamarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena - kunnskaps- og metodeutvikling i forhold til at barns stemme skal bli hørt.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Betydningen av et godt skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Betydningen av et godt skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Betydningen av et godt skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Åpent folkemøte om kvalitet i skolen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Klasseledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Utvikling av gode læringsmiljø i videregående opplæring.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Klasseledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Frafall i videregående opplæring.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Foreldrenes betydning for elevers læringsutbytte.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). E-Learning and School Development - Strengths and Challenges of Capacity Building in School Development Projects.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Lærer som leder med fokus på klasseledelse og pedagogisk analyse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Kommunikasjon i lærergrupper.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Utvikling av egen klasseledelse med fokus på regler, konsekvenser, konflikthåndtering og lærerautoritet.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Klasseledelse og relasjonsbygging.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole- hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Tolking av resultater fra kartleggingen i LP-modellen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Kurs i LP-modellen for skolekoordinatorer og skoleledere.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Kurs i LP-modellen for skolekoordinatorer og skoleledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Gevinster og utfordringer i arbeidet med LP-modellen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Kurs i LP-modellen for skolekoordinatorer og skoleledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Kurs i LP-modellen for skolekoordinatorer og skoleledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Kurs i LP-modellen for skolekoordinatrorer og skoleledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Klasseledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole - hjem samarbeid.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Utviklingsarbeid og innovasjonsprosesse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Klasseledelse.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Gjennomstrømning i høyerer utdanning.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Hvordan få ansatte med i utviklingsarbeid?
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Presentasjon av Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Skole - hjem samarbeid i videregående opplæring.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Læringsmiljøets betydning for elevenes atferd.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Andersen, Pia Guttorm (2010). Hvor er nøklene - i arbeidet med endring og utvikling i skolen? Skolen i morgen. ISSN 1397-7458.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Hvordan lykkes som skoleeier? Et miniseminar for kommunestyret i Lillehammer.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Hva skjer i skolestua? Hva forteller forskning om tilpasset opplæring og pedagogisk praksis, om innsatsen i skolen og elevenes læring og utvikling.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). Endring i organisasjoner. Hvordan bygge god kultur?
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2010). LP-modellen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2009). Implementering av utviklingsarbeid i skolen.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2009). Gjennomstrømming i videregående opplæring.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2009). Foreldreengasjement.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2009). Analyse av utfordringer i skolen sett i lys av det kontekstuelle perspektivet, aktørperspektivet og individperspektivet.
  • Nordahl, Thomas & Sunnevåg, Anne-Karin (2008). Sensurering av forskning. Hamar arbeiderblad.
  • Nordahl, Thomas; Nordahl, Sigrid Øyen; Sunnevåg, Anne-Karin; Berg, Bjørn & Martinsen, Marianne (2017). Det gode er det fremragende sin fiende: Resultater fra kartleggingsundersøkelser i Kristiansand kommune. Senter for praksisrettet utdanningsforskning.
  • Lekhal, Ratib; Kostøl, Anne Kristoffersen; Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Løken, Gro & Vigmostad, Inger [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2014). Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte. En kvantitativ og kvalitativ evaluering av prosjektet: «Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte» i videregående opplæring, 2010–2013. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-921-5.
  • Hoel, Trine; Bergh, Anne-Dorothea; Sæta, Kristin & Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Regional ledelse av FoU-arbeid i barnehager. Utdanningsdirektoratet, http//www.udir.no/barenhage/.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Lyngar, Inger Lise (2013). Forståelse og bruk av resultater. Utdanningsdirektoratet, http//www.udir.no/barnehage/.
  • Nordahl, Thomas & Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Forståelse av forsknings- og utviklingsarbeid i barnehager. Utdanningsdirektoratet, http//www.udir.no/barnehage.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2013). Barnehagen som lærings- og danningsarena. Utdanningsdirektoratet, http://www.udir.no/barnehage/.
  • Sunnevåg, Anne-Karin (2012). Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena : en artikkelsamling om forsknings- og utviklingsarbeid i 17 barnehager i Hedmark. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-890-4.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Bakke, Elin (2012). Retningslinjer for bacheloroppgave i grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Hedmark. Høgskolen i Hedmark.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Lyngar, Inger-Lise (2012). Forståelse og bruk av resultater. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-890-4.
  • Hoel, Trude; Bergh, Anne Dorothea; Sæta, Kristin & Sunnevåg, Anne-Karin (2012). Regional ledelse av FoU-arbeid i barnehager. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-890-4.
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Nordahl, Thomas (2012). Forståelse av forsknings- og utviklingsarbeid i barnehager. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-890-4.
  • Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro & Knudsmoen, Hege [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2011). Vurdering for læring. Rettet mot videregående opplæring. SePU-FAGSERIE. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-848-5.
  • Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Aasen, Ann Margareth; Sunnevåg, Anne-Karin; Løken, Gro & Knudsmoen, Hege (2011). Vurdering for læring. Rettet mot grunnskolen. SePU-fagserie. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-840-9.
  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin & Løken, Gro (2011). "Det er fedt" - Evaluering af det frivillge 10. skoleår i Danmark. Dafolo. ISSN 978-87-7281-600-5.
  • Nordahl, Thomas; Løken, Gro; Knudsmoen, Hege; Aasen, Ann Margareth & Sunnevåg, Anne-Karin (2011). Kjennetegn på skoler med små kjønnsforskjeller. Høgskolen i Hedmark. ISSN 9788276718416.
  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin & Løken, Gro (2011). «Det er fedt». Evaluering av det frivillige 10. skoleår i Danmark. Høgskolen i Hedmark. ISSN 9788276718126. 2011(2).
  • Sunnevåg, Anne-Karin & Gustavsen, Ann Margareth (2010). Implementering av LP-modellen. Evaluering av arbeidet med LP-modellen 2007-2009. Høgskolen i Hedmark. ISSN 9788276717891.
  • Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin & Ottosen, Anna Linnea (2009). LP-modellen : evaluering av LP-modellen 2006-2008 / Evaluation of the LP-model. Høgskolen i Hedmark. ISSN 9788276717372.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Kirsten Flagstads Hus (Midtbyen skole)
Skolegata 1, N-2317 Hamar
Rom 2M32-1
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum