English version of this page

Hilde Forfang

Førsteamanuensis

E-post
hilde.forfang@inn.no
Telefonnummer
+47 62 51 72 91
Mobilnummer
+47 91 74 96 89

Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Senter for praksisrettet utdanningsforskning
Studiested Hamar, Rom 2M34-2

Kort om

Hilde Forfang er førsteamanuensis i pedagogikk og har arbeidet på SePU siden 2014. Hun er utdannet allmennlærer, har master i tilpasset opplæring og har skrevet en doktoravhandling med tittelen "Organisatoriske kjennetegn ved kommuner i rurale regioner med gode skoleresultater over tid". Hun har tidligere arbeidet som rektor i grunnskolen og som rådgiver på kommunalt skoleeiernivå. I tillegg har Hilde erfaring fra barnehagesektoren, både som styrer og konstituert barnehagesjef.

Forfang er prosjektleder for «Inkluderende læringsmiljø» i Hamarregionen og arbeider med lederstøtte i Eidsvoll kommune. Videre er hun tilknyttet Master i utdanningsledelse ved Høgskolen i Innlandet, samt tilleggsmodulene «Ledelse av utviklings- og endringsarbeid» og «Ledelse av barnehage- og skolemiljø» i rektorutdanningen, som Høgskolen i Innlandet tilbyr sammen med Oslo MET.

Fagområder: skoleeierskap, skoleledelse, organisatorisk- og interorganisatorisk læring og pedagogisk analyse.

Publikasjoner

  • Forfang, Hilde & Paulsen, Jan Merok (2021). Linking school leaders’ core practices to organizational school climate and student achievements in Norwegian high-performing and low-performing rural schools. Educational Management Administration & Leadership. ISSN 1741-1432. doi: 10.1177/17411432211064424.
  • Forfang, Hilde (2020). Relationships and interactions between school owners and school principals: A case study of a Norwegian school district programme. Educational Management Administration & Leadership. ISSN 1741-1432. doi: 10.1177/1741143220919766.
  • Forfang, Hilde & Paulsen, Jan Merok (2019). Under What Conditions Do Rural Schools Learn From their Partners? Exploring the Dynamics of Educational Infrastructure and Absorptive Capacity in Inter-Organisational Learning Leadership. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). ISSN 2535-4051. 3(4), s. 65–81. doi: 10.7577/njcie.3368. Fulltekst i vitenarkiv
  • Knudsmoen, Hege; Forfang, Hilde & Nordahl, Thomas (2015). «Med rom for alle»: Kvalitetssikring av spesialundervisning i Lillehammerskolen. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. s. 5–15.

Se alle arbeider i Cristin

  • Forfang, Hilde & Myhr, Lars Arild (2023). Ledelse av leseopplæring på barnetrinnet, Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen Delrapport 3. OsloMet – Storbyuniversitetet. s. 49–53.
  • Forfang, Hilde (2023). Kommuner med gode skoleresultater samarbeider. Kommunal rapport. ISSN 0801-6410.
  • Forfang, Hilde; Gustavsen, Ann Margareth & Myhr, Lars Arild (2023). Capacity Building; Studies from the Eastern Part of Norway.
  • Forfang, Hilde (2022). Kjennetegn ved kommuner i rurale regioner med gode skoleresultater over tid.
  • Forfang, Hilde (2022). Læring i og mellom organisasjoner.
  • Nordseth, Knut Olav Biller & Forfang, Hilde (2022). Mellomlederen i forbedringsarbeid-skoleledelse i et distribuert perspektiv. I Nordahl, Thomas & Gustavsen, Ann Margareth (Red.), Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-353-2.
  • Forfang, Hilde (2021). Ledelse av læring- i små rurale kommuner med gode skoleresultater over tid.
  • Jenssen, Mette Marit; Forfang, Hilde & Myhr, Lars Arild (2020). Symposium: From District Leaders to Students’ Learning, a Research Project from the Eastern Part of Norway .
  • Forfang, Hilde (2018). Undersöka och utveckla undervisning – professionell utveckling för lärare. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633.
  • Forfang, Hilde (2017). Ledelse på alle nivå i "Kultur for læring".
  • Håland, Kjersti Sørmoen; Forfang, Hilde & Jenssen, Mette Marit (2017). Hva kan skolene i Hedmark lære av Canada? Hamar arbeiderblad.
  • Forfang, Hilde (2022). Organisatoriske kjennetegn ved kommuner i rurale regioner med gode skoleresultater over tid. Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-383-9.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Kirsten Flagstads Hus (Midtbyen skole)
Skolegata 1, N-2317 Hamar
Rom 2M34-2
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum