English version of this page
Ingrid Bårdsdatter Bakke

Ingrid Bårdsdatter Bakke

Postdoktor

E-post
ingrid.bardsdatter.bakke@inn.no
Telefonnummer
+47 61 28 85 16

Fakultet for helse- og sosialvitenskap
Seksjon for veiledningsstudier
Studiested Lillehammer

Forskergrupper

Publikasjoner

  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Harjula, Samira (2024). The professionalization of the counsellor role–a comparative study of Finland and Norway. Nordic Journal of Studies in Educational Policy. ISSN 2002-0317. doi: 10.1080/20020317.2024.2348033.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Hooley, Tristram (2024). Career guidance reform in Norway: A critical account of the last twenty years. I Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Bakke, Inger Marie & Schulstok, Torild (Red.), Ikke bare god å snakke med - Om profesjonalisering av karriereveiledning i Norge. Fagbokforlaget. ISSN 9788245042788.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2024). Karriere til folket - Et demokratisk karrierebegrep. I Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Bakke, Inger Marie & Schulstok, Torild (Red.), Ikke bare god å snakke med - Om profesjonalisering av karriereveiledning i Norge. Fagbokforlaget. ISSN 9788245042788. s. 327–345.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Hooley, Tristram (2024). Career guidance reform in Norway: A critical account of the last twenty years. I Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Bakke, Inger Marie & Schulstok, Torild (Red.), Ikke bare god å snakke med - Om profesjonalisering av karriereveiledning i Norge. Fagbokforlaget. ISSN 9788245042788. s. 305–326.
  • Jynge, Julie Sikin Bhanji; Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Hooley, Tristram (2024). Exploring Practitioners’ Pedagogic Stances in Relation to Integrated Guidance: A Q-Method Study. Nordic Journal of Transitions, Careers and Guidance. ISSN 2003-8046. 5(1), s. 55–72. doi: 10.16993/njtcg.76.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Hooley, Tristram (2023). Neither Online, Nor Face-to-Face, But Integrated Career Guidance: Introducing New Ways of Engaging Undergraduate Students in Career Learning and Reflective Careering. I Buford, Melanie V.; Sharp, Michael & Stebleton, Michael (Red.), Mapping the Future of Undergraduate Career Education. Routledge. ISSN 978-1-032-08114-4. s. 138–154. doi: https:/doi.org/10.4324/9781003213000.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2021). Career and cultural context: collective individualism, egalitarianism and work-centrality in the career thinking of Norwegian teenagers. British Journal of Guidance and Counselling. ISSN 0306-9885. s. 1–16. doi: 10.1080/03069885.2021.1872767. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Hooley, Tristram (2020). I Don’t Think Anyone Here has Thought About Career Really: What the Concept of “Career” Means to Norwegian Teenagers and School Counsellors. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. doi: 10.1080/00313831.2020.1833242.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2020). The ‘idea of career’ and ‘a welfare state of mind’: On the Nordic model for welfare and career. I Haug, Erik Hagaseth; Hooley, Tristram; Kettunen, Jaana & Thomsen, Rie (Red.), Career and Career Guidance in the Nordic Countries. Brill|Sense. ISSN 978-90-04-42807-2. s. 23–36. doi: https:/doi.org/10.1163/9789004428096_002.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2018). Norsk karrierekompetanse - Karriereferdigheter med kulturell bagasje. I Plant, Peter & Kjærgård, Roger (Red.), Karriereveiledning for individ og samfunn. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISSN 978-82-05-49884-6. s. 88–110.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Bakke, Inger Marie & Schulstok, Torild (2024). Ikke bare god å snakke med - Om profesjonalisering av karriereveiledning i Norge. Fagbokforlaget. ISBN 9788245042788. 368 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2023). Panelsamtale: Hvordan kan bærekraftsmålene være en driver for karriereveiledningstjenestene?
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2023). Det vanskelige karrierebegrepet - Presentasjon på karriereveiledningskonferansen i Trøndelag.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2023). Det vanskelige karrierebegrepet - samling for fylkeskoordinatorer i karriereveiledning .
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2023). Karriere og karriereveiledning - Det vanskelige karrierebegrepet .
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Jynge, Julie Sikin Bhanji (2023). Integrated career guidance after the pandemic – new developments and potentials? .
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2023). Why lifelong guidance must be at the core of every learning system.
  • Tveita, Thale; Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Elvsås, Marit; Henriksen, Bendik Stubstad & Puijk, Roeland (2023). JazzIncubator: 20 år med praksis på tvers av faggrenser. GD Gudbrandsølen Dagningen.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Kettunen, Jaana; Hertzberg, Fredrik & Thomsen, Rie (2022). Editorial for the Third Volume of NJTCG. . Nordic Journal of Transitions, Careers and Guidance. ISSN 2003-8046. doi: 10.16993/njtcg.59.
  • Kettunen, Jaana; Hertzberg, Fredrik; Einarsdóttir, Sif & Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2022). Editorial for the Second Volume of NJTCG. Nordic Journal of Transitions, Careers and Guidance. ISSN 2003-8046. doi: 10.16993/njtcg.46.
  • Hooley, Tristram; Andrews, David & Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2019). The Career Leaders Handbook.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2018). “And we see that we don’t have all the options available, ergo they choose the second-best.” – The intermix of individual aspirations, urbanity, rurality and cultural context as confounding factor for teenagers’ career choices in Norway.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Haug, Erik Hagaseth & Hooley, Tristram (2018). Moving from information provision to cocareering: Integrated guidance as a new approach to e-guidance in Norway. Journal of the National Institute for Career Education and Counselling. ISSN 2046-1348. 41(1), s. 48–55. doi: 10.20856/jnicec.4108.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2018). Talking about career.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2018). "...go out, grow up, then come home." A Ph.d.-students backward travelogue.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Alexander, Rosie (2018). Challenging notions of 'career' - radical rural perspectives.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2018). Career choice and counselling in rural northern Norway. Journal of the National Institute for Career Education and Counselling. ISSN 2046-1348. 40(1), s. 4–10. doi: 10.20856/jnicec.4002.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2017). School drop out/community hero.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2016). Adventskos - for de som kan betale. Gudbrandsdølen Dagningen.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2016). Rethinking career in Norway : Mapping the terrain.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2008). Samling og styrke – NTNUs umulige drøm? Psykologisk tidsskrift. ISSN 1501-7508.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Hooley, Tristram (2024). Policies for a green transition: Exploring contemporary environmental and sustainability policies for green guidance. Exploring Green Guidance.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter & Proba, Samfunnsforskning (2023). Undersøkelse av studenters og unge forskeres tilgang til karriereveiledning. Proba Samfunnsanalyse. ISSN 1891-8093. 2022(20).
  • Paulsen, Mårten Kae; Habberstad, Julianne Meling; Skarli, Jim Broch; Stokke, Mona Helene & Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2023). Evaluering av kompetanseaktiviteter i NAV Innlandets prosjekt «Arbeid først - understøttet av pålitelig forvaltning». Høgskolen i Innlandet. ISSN 2535-5678. 2023(16).
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Haug, Erik Hagaseth; Hooley, Tristram; Kjendalen, Hilde; Paulsen, Oda Notevarp & Sandlie, Lars Christian [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2023). Profesjonell karriereveiledning i skolen: Undersøkelse av utdanningstilbudet innen karriereveiledning. Høgskolen i Innlandet.
  • Bakke, Ingrid Bårdsdatter; Hooley, Tristram & Paulsen, Mårten Kae (2020). No culture for career? : Conceptualisations of career as a cultural phenomenon and as experienced by tenth graders and career counsellors in Norway. Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-248-1.
  • Haug, Erik Hagaseth; Schulstok, Torild & Bakke, Ingrid Bårdsdatter (2016). Tilgjengelig og samordnet : Rapport fra en kartleggings- og evalueringsundersøkelse av elevtjenesten i de videregående skolene i Oppland – med et spesielt blikk på Utdannings- og yrkesrådgivning. Høgskolen i Lillehammer. ISSN 0806-8348.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum