English version of this page

Kjersti Håland

Høgskolelektor

E-post
kjersti.haland@inn.no
Telefonnummer
+47 62 51 72 23
Mobilnummer
+47 90 03 70 49

Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Senter for praksisrettet utdanningsforskning
Studiested Hamar, Rom 2M32-2

Kort om

Kjersti Sørmoen Håland er høgskolelektor i pedagogikk og har arbeidet på SePU siden 2013. Hun er utdannet allmennlærer med musikk, har mellomfag i kristendomskunnskap og har master i tilpasset opplæring. Hun har arbeidet mange år som adjunkt i grunnskolen fra 1.-10.trinn og noen år som skoleleder.

Håland er prosjektleder i «God opplæring for alle» Ytre Helgeland, bidrar inn i kompetanseløft «Tett på Ytre Helgeland», samarbeidspartner og bidragsyter i kompetanseutvikling i Kongsvingerregionen og bidrar inn i kompetanseløft Nord-Gudbrandsdal. I tillegg underviser hun i grunnskolelærerutdanningen og PPU. Hun er også en del av teamet fra HINN inn i forskningsprosjektet BRIDGES, som er et samarbeidsprosjekt mellom USN, UIT og HINN.

Fagområder Håland arbeider mest med er inkludering, tilpasset opplæring, ledelse av forbedringsarbeid, kvalitetsvurdering og kvalitetsutvikling, profesjonelle læringsfellesskap og pedagogisk analyse.

Publikasjoner

  • Håland, Kjersti Sørmoen (2022). Betydning av tilhørighet i nettverk for skoleeiere. I Nordahl, Thomas & Gustavsen, Ann Margareth (Red.), Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-353-2. s. 151–170.
  • Håland, Kjersti Sørmoen; Forfang, Hilde & Jenssen, Mette Marit (2017). Hva kan skolene i Hedmark lære av Canada? Hamar arbeiderblad.
  • Stranger-Johannessen, Espen; Berg, Bjørn; Håland, Kjersti Sørmoen; Nystuen, Venke & Løken, Gro (2019). Kvalitetsutvikling i Ytre Helgeland: Tilstandsrapport for kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna. Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-122-4.
  • Syversen, Therese Garshol; Håland, Kjersti Sørmoen; Rom, Bjarte & Røed, Dag Freddy (2018). Ungdomstrinn i Utvikling. Skolebasert kompetanseutvikling på ungdomstrinnet 2013-2017. HINN (Hihm) som utviklingspartnere. Sluttrapport. Høgskolen i Innlandet.
  • Mælan, Ellen Nesset; Nordahl, Thomas & Håland, Kjersti Sørmoen (2014). Prinsipper og prosedyrer for spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning – Telemark fylke. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-929-1.
  • Nordahl, Thomas; Berg, Bjørn; Myhr, Lars; Vigmostad, Inger; Håland, Kjersti Sørmoen & Overland, Terje (2013). Evaluering av PP-tjenesten i Bergen kommune. Høgskolen i Hedmark.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Kirsten Flagstads Hus (Midtbyen skole)
Skolegata 1, N-2317 Hamar
Rom 2M32-2
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum