English version of this page
Kjersti Mordal Moen

Kjersti Mordal Moen

Professor

E-post
kjersti.mordal.moen@inn.no
Telefonnummer
+47 62 43 00 60

Fakultet for helse- og sosialvitenskap
Seksjon for idrett og kroppsøving
Studiested Elverum, Rom 4R4141

Kort om

Kjersti Mordal Moen er professor i kroppsøving ved Høgskolen i Innlandet. Hennes forskningsområder er kroppsøvingslærerutdanning, praksis i kroppsøvingslærerutdanning og skolefaget kroppsøving der hun blant annet har forsket mye på garderoben. Hun har publisert på alle disse tematikkene. I EU- Horizon 2020-prosjektet EDUHEALTH - Educating for Equitable Health Outcomes- the Promise of School Health and Physical Education har hun sammen med kollegaer fra Norge, Sverige og New Zealand flere publikasjoner på tematikken om sosialt inkluderende kroppsøvingsundervisning. Hun er også redaktør for boka "Et anerkjennede kroppsøvignsfag". Hun er leder for forskningsgruppen "Teaching and Learning in Physical Education" ved Høgskolen i Innlandet, samt leder for masterprogrammet "Master i kroppsøving og idrett". Hun veileder både master- og PhD-kandidater.

Publikasjoner

  • Moen, Kjersti Mordal & Bjørke, Lars (2023). Å strekke seg litt lenger: Hva kan vi lære av erfaringene av implementering av et fagutviklingsprosjekt i kroppsøving? Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. 7(2), s. 56–71. doi: 10.23865/jased.v7.5199. Fulltekst i vitenarkiv
  • Westlie, Knut & Moen, Kjersti Mordal (2023). Verdibasert praksis i kroppsøving - Anerkjennelsens relasjonelle didaktikk , Et anerkjennende kroppsøvingsfag . Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202763343. s. 125–145.
  • Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik & Løndal, Knut (2023). Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving - En kunnskapsgjennomgang , Et anerkjennende kroppsøvingsfag . Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202763343. s. 53–79.
  • Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland & Moen, Kjersti Mordal (2022). ‘What we have done now is more student-centred’: an investigation of physical education teachers’ reflections over a one-year participatory action research project. Educational Action Research. ISSN 0965-0792. doi: 10.1080/09650792.2022.2062407. Fulltekst i vitenarkiv
  • Skille, Eivind Åsrum & Moen, Kjersti Mordal (2021). Kroppsøving og idrett i Norge – overlappende men distinktive felt. Scandinavian Sport Studies Forum. ISSN 2000-088X. 12, s. 135–157. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun & Gjølme, Egil Galaaen (2021). Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. 5(3), s. 1–33. doi: 10.23865/jased.v5.3100. Fulltekst i vitenarkiv
  • Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2021). Kroppsøvingsgarderoben: et mulighetsrom for kroppslig læring. I Østern, Tone Pernille; Bjerke, Øyvind; Engelsrud, Gunn Helene & Sørum, Anne Grut (Red.), Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-04370-8. s. 250–262 .
  • Gerdin, Göran; Philpot, Rod; Smith, Wayne; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal & Larsson, Lena [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Teaching for student and societal wellbeing in HPE: nine pedagogies for social justice . Frontiers in Sports and Active Living. ISSN 2624-9367. 3. doi: 10.3389/fspor.2021.702922. Fulltekst i vitenarkiv
  • Erdvik, Irina Burchard; Moen, Kjersti Mordal & Säfvenbom, Reidar (2021). A relational perspective on students' experiences of participation in an ‘Interest-based physical education’ programme. European Physical Education Review. ISSN 1356-336X. doi: 10.1177/1356336X211023536. Fulltekst i vitenarkiv
  • Philpot, Rod; Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Linnér, Susanne; Schenker, Katarina & Westlie, Knut [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Taking action for social justice in HPE classrooms through explicit critical pedagogies. . Physical Education and Sport Pedagogy. ISSN 1740-8989. doi: 10.1080/17408989.2020.1867715. Fulltekst i vitenarkiv
  • Philpot, Rod; Smith, Wayne; Gerdin, Gøran; Larsson, Lena; Westlie, Knut & Schenker, Katarina [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Exploring social justice pedagogies in health and physical education through Critical Incident Technique methodology. European Physical Education Review. ISSN 1356-336X. 27(1), s. 57–75. doi: 10.1177/1356336X20921541.
  • Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik & Lyngstad, Idar (2020). Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. 14(3), s. 58–79. doi: 10.23865/UP.V14.2486. Fulltekst i vitenarkiv
  • Linnér, Susanne; Larsson, Lena; Gerdin, Göran; Philpot, Rod; Schenker, Katarina & Westlie, Knut [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2020). The enactment of social justice in HPE practice: How context(s) comes to matter. . Sport, Education and Society. ISSN 1357-3322. doi: 10.1080/13573322.2020.1853092. Fulltekst i vitenarkiv
  • Gerdin, Göran; Larsson, Lena; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2020). Social Justice Pedagogies in School Health and Physical Education – Building Relationships, Teaching for Social Cohesion and Addressing Social Inequities. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). ISSN 1661-7827. doi: 10.3390/ijerph17186904. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland & Moen, Kjersti Mordal (2020). ‘While we may lead a horse to water we cannot make him drink’: three physical education teachers’ professional growth through and beyond a prolonged participatory action research project. Sport, Education and Society. ISSN 1357-3322. doi: 10.1080/13573322.2020.1799781. Fulltekst i vitenarkiv
  • Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut & Gjølme, Egil Galaaen (2020). Physical Education and Sport Studies in Norway. I Naul, Roland & Scheuer, Claude (Red.), Research on Physical Education and School Sport in Europe. Meyer & Meyer Sport. ISSN 978-3-8403-7539-2. s. 361–391.
  • Bjørke, Lars & Moen, Kjersti Mordal (2020). Cooperative learning in physical education: a study of students? learning journey over 24 lessons. Physical Education and Sport Pedagogy. ISSN 1740-8989. doi: 10.1080/17408989.2020.1761955. Fulltekst i vitenarkiv
  • Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2020). «Ei mil vid og ein tomme djup»? – ei undersøking av innhald og undervisning i kroppsøving på ungdomstrinnet i Noreg. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. 4(1), s. 34–51. doi: 10.23865/jased.v4.1749. Fulltekst i vitenarkiv
  • Westlie, Knut & Moen, Kjersti Mordal (2020). Kroppsøvingslæreren som en inkluderende pedagog i skjæringspunktet mellom individ og samfunn. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. doi: 10.23865/jased.v4.1530. Fulltekst i vitenarkiv
  • Smith, Wayne; Philpot, Rod Allan; Gerdin, Göran; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne & Larsson, Lena [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2020). School HPE: its mandate, responsibility and role in educating for social cohesion. . Sport, Education and Society. ISSN 1357-3322. s. 1–14. doi: 10.1080/13573322.2020.1742103. Fulltekst i vitenarkiv
  • Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal & Gjølme, Egil Galaaen (2020). Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools. Sport, Education and Society. ISSN 1357-3322. 26(3), s. 239–252. doi: 10.1080/13573322.2020.1722090.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Gerdin, Gøran; Wayne, Smith; Linnér, Susanne & Philpot, Rod Allan [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Caring teaching and the complexity of building good relationships as pedagogies for social justice in health and physical education. Sport, Education and Society. ISSN 1357-3322. s. 1–14. doi: 10.1080/13573322.2019.1683535. Fulltekst i vitenarkiv
  • Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Smith, Wayne; Gerdin, Göran; Moen, Kjersti Mordal & Philpot, Rod Allan [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Conceptualising social justice – what constitutes pedagogies for social justice in HPE across different contexts? Curriculum Studies in Health and Physical Education. ISSN 2574-2981. 10(2), s. 126–140. doi: 10.1080/25742981.2019.1609369. Fulltekst i vitenarkiv
  • Gerdin, Göran; Philpot, Rod Allan; Larsson, Lena; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne & Moen, Kjersti Mordal [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Researching social justice and health (in)equality across different school Health and Physical Education contexts in Sweden, Norway and New Zealand. European Physical Education Review. ISSN 1356-336X. s. 1–18. doi: 10.1177/1356336X18783916. Fulltekst i vitenarkiv
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Skille, Eivind (2018). The Changing Room in Physical Education as Cross Roads Between Fields and Curricula: The Experiences of Norwegian Students. Sage Open. ISSN 2158-2440. doi: 10.1177/2158244018818926. Fulltekst i vitenarkiv
  • Moen, Kjersti Mordal & Rugseth, Gro (2018). Perspektiver på kropp i kroppsøvingsfaget i skolen og i faglærerutdanningen i kroppsøving. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. s. 154–168. doi: 10.23865/jased.v2.1052. Fulltekst i vitenarkiv
  • Standal, Øyvind Førland & Moen, Kjersti Mordal (2017). Praksisopplæring i kroppsøvingslærar- og idrettsutdanningar: 3 utfordringar for framtidig fagutvikling. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. 1(3), s. 75–87. doi: 10.23865/jased.v1.562. Fulltekst i vitenarkiv
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Skille, Eivind Åsrum (2017). Nakenhet som allmenndanning: Garderobesituasjon og kroppsøving slik norske grunnskoleelever opplever det. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. s. 5–18. doi: 10.18261/issn.1504-2987-2017-01-02.

Se alle arbeider i Cristin

  • Moen, Kjersti Mordal & Jordet, Arne N. Nikolaisen (2023). Et anerkjennende kroppsøvingsfag . Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202763343. 256 s.
  • Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Philpot, Rod; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal & Linnér, Susanne [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Social Justice Pedagogies in Health and Physical Education. Routledge. ISBN 978-0-367-43537-0. 238 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Aasland, Erik; Bjørke, Lars & Moen, Kjersti Mordal (2024). Curriculum reform in Norway: Teachers’ and teacher educators’ perceptions about the current formal Physical Education curriculum.
  • Moen, Kjersti Mordal (2024). Anerkjennelse som pedagogisk prinsipp – perspektiver på kroppsøvingsfaget.
  • Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2024). Inkludering og tilrettelegging i kroppsøvingsfaget.
  • Amundsen, Marte; Quennerstedt, Mikael & Moen, Kjersti Mordal (2023). The struggle for health! Health as policy, text and discursive practice in PETE in Norway.
  • Bjørke, Lars & Moen, Kjersti Mordal (2023). The Researcher as an Actor: Negotiating the Researchers' Role in Collaborative Research Projects in Physical Education.
  • Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen Jordet; Hovi-Gulowsen, Kathrine & Abeslen, Kristian [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2023). Et anerkjennende kroppsøvingsfag.
  • Amundsen, Marte; Quennerstedt, Mikael & Moen, Kjersti Mordal (2023). Kampen om helse! Helse som tekst, policy og diskursiv praksis i lærerutdanningen i kroppsøving.
  • Moen, Kjersti Mordal & Bjørke, Lars (2023). Det viktige kroppsøvingsfaget . VG : Verdens gang. ISSN 0805-5203. s. 33–33.
  • Moen, Kjersti Mordal & Jordet, Arne N. Nikolaisen (2023). Innledning, Et anerkjennende kroppsøvingsfag . Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202763343.
  • Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun & Gjølme, Egil Galaaen (2023). Forskning for fremtiden?
  • Moen, Kjersti Mordal & Bjørke, Lars (2022). Rethinking effective CPD in PE: The perceptions of teachers’ and school owners’ .
  • Moen, Kjersti Mordal & Synnøve S., Fallmyr (2022). Ingen i klassen dusjer etter gymtimen: – Vi vil ha egne båser. [Internett]. NRK Nordland.
  • Storberget, Ida; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Amundsen, Marte (2022). Å bli kroppsøvingslærer: Studentenes utdanningsreise.
  • Moen, Kjersti Mordal & Bjørke, Lars (2022). En skolebasert nettverksmodell for fagutvikling i kroppsøving .
  • Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik & Løndal, Knut (2022). Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020. .
  • Moen, Kjersti Mordal & Eide, Steinnes (2022). Forsker vil ha nakenhet på læreplanen. [Radio]. NRK P1 ettermiddag/morgen.
  • Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars & Westlie, Knut (2022). Nakenhet i gymgarderoben? Ja, takk! . Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
  • Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene & Gjølme, Egil Galaaen (2022). Kroppsøving i skolen.
  • Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars & Amundsen, Marte (2021). Læreren vet best! Hamar arbeiderblad.
  • Moen, Kjersti Mordal (2021). Teoretisk og praktisk innføring i tematisk analyse. .
  • Nordahl Husebye, Birgitte; Tangen, Steffen & Moen, Kjersti Mordal (2021). Utviklingsprosesser i kroppsøvingsfaget – implementering og gjennomføring av interessebasert kroppsøving.
  • Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene & Gjølme, Egil Galaaen (2021). The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms. .
  • Roness, Espen & Moen, Kjersti Mordal (2021). Bekymret for kroppsøving: – De som har behov for det vil velge det bort. [Internett]. TV2.no/nyheter.
  • Moen, Kjersti Mordal & Amundsen, Marte (2021). Podcast Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring . [Internett]. https://www.seiletressurs.no/seilet-podkast.
  • Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Philpot, Rod; Larsson, Lena; Linner, Susanne & Schenker, Katarina [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2020). Nine pedagogical pillars of social justice in HPE practice.
  • Bjørke, Lars; Amundsen, Marte; Moen, Kjersti Mordal; Teksum, Trude Nordli & Westlie, Knut (2020). «Gym» eller kroppsøving – innholdet er viktigere enn begrepet. Utdanningsnytt.no.
  • Moen, Kjersti Mordal (2020). Key-note: Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring.
  • Tollersrud, Emma & Moen, Kjersti Mordal (2020). Sjenanse og bluferdighet . [Avis]. Klassekampen .
  • Bjørke, Lars & Moen, Kjersti Mordal (2020). Det finnes mange muligheter for å drive fjernundervisning i kroppsøving. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Moen, Kjersti Mordal; Amundsen, Marte & Bjørke, Lars (2020). Elever må også forstå helse som en ressurs vi mennesker har. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Aasland, Erik & Moen, Kjersti Mordal (2020). Derfor er eksamen i kroppsøving en dårlig idé. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Aasland, Erik; Moen, Kjersti Mordal & Mathisen, Gunnar (2020). Et fornyet kroppsøvingsfag - noen fagdidaktiske betraktninger. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. 32(1), s. 36–40.
  • Teksum, Trude Nordli & Moen, Kjersti Mordal (2019). Learning In PE in 1st to 4th Grade From Teachers` Perspective.
  • Moen, Kjersti Mordal & Standal, Øyvind Førland (2019). Leder: Kroppsøvingsfaget i bevegelse. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. doi: 10.23865/jased.v5.1870.
  • Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal & Gjølme, Egil Galaaen (2019). What is the problem of unclear boundaries between Physical Education and Physical Activity. The Norwegian Case .
  • Bjørke, Lars & Moen, Kjersti Mordal (2019). -Ingen skal oppleve å bli valgt sist i gymtimen! [Internett]. https://ung.forskning.no.
  • Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Lyngstad, Idar; Moen, Kjersti Mordal & Aasland, Erik (2019). Mastergrad i kroppsøving og idrettsfag – fra mulighet til krav .
  • Moen, Kjersti Mordal & Skår Løberg, Kari (2019). Tror dårlig kroppsvask kan skyldes dårlige vaner. [Internett]. NRK.
  • Moen, Kjersti Mordal & Skår Løberg, Kari (2019). Dårlig kroppsvask . [Radio]. NRK P1 Dagsnytt.
  • Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2019). Ny kunnskap – verdt å vite? Kroppsøving i Horizon-2020: Education for Equitable Health Outcomes – the School Promise of School Health and Physical Education (EDUHEALTH).
  • Moen, Kjersti Mordal & Svendby, Ellen Berg (2019). Knefall for kroppshysteriet eller lære toleranse for mangfold. . Utdanningsnytt.no.
  • Brattli, Vidar Hammer & Moen, Kjersti Mordal (2019). Kroppsøving og folkehelse. I Skille, Eivind; Vedøy, Ingeborg Barth & Skulberg, Knut Ragnvald (Red.), Folkehelse - en tverrfaglig grunnbok. Oplandske Bokforlag. ISSN 9788275182621. s. 125–140.
  • Moen, Kjersti Mordal; Andersen, Ida Yasin & Eide, Ingvild Aleksandra (2019). Mobbeombod vil ha vaksne i garderobane. [Internett]. NRK Hordaland P1.
  • Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal & Gjølme, Egil Galaaen (2018). Kroppsøving mer enn «fysisk aktivitet». utdanningsforskning.no.
  • Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal & Gjølme, Egil Galaaen (2018). The problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity in schools .
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Gerdin, Gøran; Larsson, Lena; Schenker, Katarina & Philpot, Rod Allan [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). Researching social justice and health (in)equality across different school health and physical education contexts.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Skille, Eivind (2018). The Changing-room in Physical Education as Cross Roads between Fields and Curricula: The Experiences of Norwegian Students.
  • Moen, Kjersti Mordal; Engelsrud, Gunn; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Lyngstad, Idar Kristian & Borgen, Jorunn Spord (2018). Kjære anonym mamma. Ingen barn skal oppleve å være verdt kun en liten strek på en idrettsdag. Din historie viser at hensikten med idrettsdager må etterspørres. . Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
  • Westlie, Knut & Moen, Kjersti Mordal (2018). Nasjonal kartleggingsstudie av kroppsøvingsfaget – fra idé til ferdig rapport.
  • Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen; Hallås, Bjørg Oddrun & Løndal, Knut (2018). Mer fysisk aktivitet i skolen gir mindre læring. Bergens Tidende. ISSN 0804-8983.
  • Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Borgen, Jorunn Spord & Gjølme, Egil Galaaen (2018). Fysisk aktivitet som metode. VG : Verdens gang. ISSN 0805-5203. s. 33–33.
  • Borgen, Jorunn Spord & Moen, Kjersti Mordal (2017). Temaredaktørenes innledning. Temanummer om forskning på kroppsøving og idrettsfag i skolen. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. 1(3), s. 1–4. doi: 10.23865/jased.v1.999.
  • Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2017). “Ei mil vid og ein tomme djup”? Ei utforsking av breidde og djupne i norsk kroppsøving.
  • Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal & Gjølme, Egil Galaaen (2017). Kroppsøving mer enn «fysisk aktivitet» Skolen endres – debatten uteblir . Bedre Skole. ISSN 0802-183X. 4, s. 21–27.
  • Borgen, Jorunn Spord & Moen, Kjersti Mordal (2017). Forskning på kroppsøving og idrettsfag i skolen. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN 2535-2857. 1(3), s. 1–4. doi: 10.23865/jased.v1.999.
  • Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2017). EDUHEALTH - Educating for equitable health outcomes in physical education. Sweden, Norway and New Zealand in a Horizon 2020 project." .
  • Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2017). "Mile wide and inch deep". An appropriate description of Norwegian physical education?
  • Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen & Løndal, Knut (2017). Fysisk aktivitet som kollektiv medisinering av elever . Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116. s. 40–40.
  • Moen, Kjersti Mordal & Westlie, Knut (2017). "Ei mil vid og ein tomme djup"? Ei utforskning av breidde og djupne i norsk kroppsøving.
  • Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal & Prøitz, Tine Sophie (2017). Workshop om artikkelskriving i kroppsøving og idrettsfag.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Skille, Eivind Åsrum (2017). Har det som skjer i garderoben noe med gymtimen å gjøre?
  • Brattli, Vidar Hammer & Moen, Kjersti Mordal (2017). Survival of the fitness? Hvilket helseperspektiv dominerer blant norske elever og noen mulig konsekvenser for kroppsøvingsfaget?
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Skille, Eivind Åsrum & Bergstrøm, Ida Irene (2017). Kidsa klarer fint å dusje nakne sammen etter gymtimen. [Internett]. kjonnsforskning.no.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Skille, Eivind Åsrum (2017). Ungdom er mindre blyge enn vi tror. [Radio]. NRK - Her og nå.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut & Skille, Eivind Åsrum (2017). Dusjing og dannelse. Nesten alle er nakne. [Internett]. Morgenbladet.
  • Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Brattli, Vidar Hammer; Teksum, Trude Nordli & Standal, Øyvind Førland (2016). Kroppsøvingsforskning.no - forskningsblogg.
  • Westlie, Knut & Moen, Kjersti Mordal (2016). Erfaringer fra gjennomføring av nasjonal kartleggingsundersøkelse på kroppsøvingsfaget.
  • Moen, Kjersti Mordal (2016). Erfaringer fra gjennomføring av nasjonal kartleggingsundersøkelse på kroppsøvingsfaget.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Brattli, Vidar Hammer & Møystad, Cathrine Loraas (2016). La frem nasjonal kartlegging av kroppsøvingsfaget. Unngå fri flyt i garderoben. [Avis]. Østlendingen.
  • Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Bjørke, Lars & Brattli, Vidar Hammer (2018). Når ambisjon møter tradisjon En nasjonal kartleggingsstudie av kroppsøvingsfaget i grunnskolen (5.–10. trinn). Høgskolen i Innlandet. ISSN 978-82-8380-026-5.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Terningen Arena - Rotunden
Hamarveien 112, N-2406 Elverum
Rom 4R4141
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum