English version of this page
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum
Lene Nyhus
Førsteamanuensis
- E-post
- lene.nyhus@inn.no
- Telefonnummer
- +47 61 28 82 56
Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Institutt for pedagogikk – Lillehammer
Studiested Lillehammer
Kort om
Lene Nyhus har arbeidet ved Høgskolen i Innlandet og tidligere Høgskolen i Lillehammer siden 2005. Hun har hovedfag i sosialpedagogikk fra Universitetet i Oslo og doktorgrad i pedagogikk fra Universitetet i Tromsø i 2013.
Forskergrupper
Publikasjoner
-
Sønderskov, Mette; Connolley, Steven Patrick; Hagaseth, Ingjerd Thon; Myklebø, Sigrid; Nyhus, Lene & Mælan, Ellen Nesset (2024). Kjennetegn ved positivt avvikende samarbeidsprosesser. Tidsskrift for velferdsforskning. ISSN 0809-2052. 27(1), s. 1–14. doi: 10.18261/tfv.27.1.4.
-
Nyhus, Lene (2022). Skoleutviklingens ontologi - hva er det som virkelig skjer, kan eller bør skje? I Mausethagen, Sølvi & Helstad, Kristin (Red.), Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202717728. s. 272–290.
-
Bakke, Inger Marie; Eriksen, Håkon Glommen & Nyhus, Lene (2020). Å lære gjennom seg selv gjennom å observere andre, Praksisnær undervisning – i praksis og teori. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202632588. s. 141–160. Vis sammendrag
-
Nordkvelle, Yngve Troye & Nyhus, Lene (2017). Management by objectives as an administratives as an administrative strategy in norwegian in norwegian schools: Interpretations and judgments in contrived liberation. I Veggeland, Noralv (Red.), Administrative strategies of our time. Nova Science Publishers. ISSN 978-1-53611-904-6. s. 219–260.
-
Nordkvelle, Yngve Troye; Nyhus, Lene; Røisehagen, Anne & Røthe, Randi Hojem (2020). Praksisnær undervisning – i praksis og teori. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202632588. Vis sammendrag
-
Myklestad, Synnøve; Bregnballe, Anne; Grønseth, Anne Sigfrid; Halmrast, Gudrun Sælen; Hausstätter, Rune & Kogstad, Ragnfrid Eline [Vis alle 16 forfattere av denne artikkelen] (2020). Profesjonell uro! Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
-
Nyhus, Lene & Avdem, Jorid (2020). Public health and Life Skills as new interdisciplinary topics in Norwegian schools – a theoretical exploration .
-
Nyhus, Lene; Annamo, Eirin & Jakobsen, Trond (2019). Sustainability, Interdisciplinarity and Transformative Change; a critical realist respons to the crisis system. Journal of Critical Realism. ISSN 1476-7430. 18(4), s. 347–351. doi: 10.1080/14767430.2019.1667731.
-
Nyhus, Lene (2018). Leder av konferansen IACR 2018.
-
Avdem, Jorid & Nyhus, Lene (2016). Bedre støtte til risikoutsatte barn og unge i skolen : Innovasjon i skolen og i samspillet mellom skole, barnevern og andre relevante instanser. Høgskolen i Lillehammer. ISSN 0806-8348. Vis sammendrag
Adresser
Postadresse
Høgskolen i InnlandetPostboks 400 Vestad
2418 Elverum