English version of this page
Lene Nyhus

Lene Nyhus

Førsteamanuensis

E-post
lene.nyhus@inn.no
Telefonnummer
+47 61 28 82 56

Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Institutt for pedagogikk – Lillehammer
Studiested Lillehammer

Kort om

Lene Nyhus har arbeidet ved Høgskolen i Innlandet og tidligere Høgskolen i Lillehammer siden 2005. Hun har hovedfag i sosialpedagogikk fra Universitetet i Oslo og doktorgrad i pedagogikk fra Universitetet i Tromsø i 2013. 

Publikasjoner

  • Sønderskov, Mette; Connolley, Steven Patrick; Hagaseth, Ingjerd Thon; Myklebø, Sigrid; Nyhus, Lene & Mælan, Ellen Nesset (2024). Kjennetegn ved positivt avvikende samarbeidsprosesser. Tidsskrift for velferdsforskning. ISSN 0809-2052. 27(1), s. 1–14. doi: 10.18261/tfv.27.1.4.
  • Nyhus, Lene (2022). Skoleutviklingens ontologi - hva er det som virkelig skjer, kan eller bør skje? I Mausethagen, Sølvi & Helstad, Kristin (Red.), Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202717728. s. 272–290.
  • Bakke, Inger Marie; Eriksen, Håkon Glommen & Nyhus, Lene (2020). Å lære gjennom seg selv gjennom å observere andre, Praksisnær undervisning – i praksis og teori. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202632588. s. 141–160.
  • Nordkvelle, Yngve Troye & Nyhus, Lene (2017). Management by objectives as an administratives as an administrative strategy in norwegian in norwegian schools: Interpretations and judgments in contrived liberation. I Veggeland, Noralv (Red.), Administrative strategies of our time. Nova Science Publishers. ISSN 978-1-53611-904-6. s. 219–260.

Se alle arbeider i Cristin

  • Nordkvelle, Yngve Troye; Nyhus, Lene; Røisehagen, Anne & Røthe, Randi Hojem (2020). Praksisnær undervisning – i praksis og teori. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202632588.

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum