English version of this page
Trine Bjerva

Trine Bjerva

Prodekan utdanning

E-post
trine.bjerva@inn.no
Telefonnummer
+47 62 43 00 59
Mobilnummer
+47 97 65 87 41

Fakultet for helse- og sosialvitenskap
Studiested Elverum, Rom 4R4111

Publikasjoner

  • Bjerva, Trine & Guldvik, Ingrid (2023). Ledelse i akademia: En faglig karrierevei? UNIPED. ISSN 1500-4538. 46(4), s. 278–288. doi: 10.18261/uniped.46.4.6. Fulltekst i vitenarkiv
  • Sigurjonsson, Thorsteinn Josef; Bjerva, Trine & Græsli, Jon Anders (2020). Gender differences in children's wayfinding. International Journal of Cartography (IJC). ISSN 2372-9333. 6(3), s. 284–301. doi: 10.1080/23729333.2020.1757214. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bjerva, Trine & Sigurjónsson, Thorsteinn (2016). Wayfinding by means of maps in real-world settings: a critical review. Journal of navigation. ISSN 0373-4633. 70(2), s. 263–275. doi: 10.1017/S0373463316000643.
  • Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders & Sigurjónsson, Thorsteinn (2011). Barns kommunikasjon med ulike typer kart : en progressiv tilnærming til kartlesing. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 5(1). doi: 10.5617/adno.1066.
  • Bjerva, Trine; Solbakken, Tor & Sigurjonsson, Thorsteinn (2008). Spiller det noen rolle hvor barn lærer? orientering som eksempel. Nordisk Pedagogik. ISSN 0901-8050. 28(1), s. 63–72.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bjerva, Trine & Guldvik, Ingrid (2023). Derfor bør ledelse være meritterende for opprykk i akademia. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Bjerva, Trine; Reichelt, Mette Villand & Jøranli, Ingvild (2022). Økt tilgang til utdanning, vårt samfunnsoppdrag – muligheter og dilemmaer.
  • Bjerva, Trine; Sigurjonsson, Thorsteinn & Græsli, Jon Anders (2017). Designing maps for children.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn Josef; Bjerva, Trine & Græsli, Jon Anders (2016). Learning human navigation; "The first map".
  • Bjerva, Trine; Sigurjonsson, Thorsteinn Josef & Græsli, Jon Anders (2016). Navigation and gender.
  • Bjerva, Trine (2016). Hjerte- og karsykdommer.
  • Bjerva, Trine; Sigurjónsson, Thorsteinn & Græsli, Jon Anders (2016). Kart som inspirasjon til helsefremmende aktivitet i naturen.
  • Sigurjónsson, Thorsteinn; Bjerva, Trine & Græsli, Jon Anders (2011). Barns kartforståelse; Fokus på begynneopplæring.
  • Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders & Sigurjónsson, Thorsteinn (2011). Children's interaction with hand-drawn maps; Sex differences in wayfinding.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn; Græsli, Jon Anders & Bjerva, Trine (2010). Orienteringsmetodikk for barn Hvilken o-metodikk bør vi vektlegge i nybegynneropplæring for barn ? Teoretisk innføring og praktiske eksempler på o-metodikk og gode øvelser.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2010). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del II.
  • Græsli, Jon Anders; Bjerva, Trine & Sigurjónsson, Thorsteinn (2009). A progressive approach to map communication with children - the use of hand-drawn maps.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2009). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del II.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2009). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del II.
  • Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders & Sigurjonsson, Thorsteinn (2009). A progressive approach to map communication with children - The use of detail - photo.
  • Bjerva, Trine; Solbakken, Tor & Sigurjonsson, Thorsteinn (2009). Does it matter where children learn? Orientering as an example.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2008). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del I.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2008). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del I.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2008). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del I.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn; Bjerva, Trine & Græsli, Jon Anders (2008). Det enkle er ofte det morsomste. ?. s. 60–61.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2007). Fysisk aktivitet; orientering som eksempel, del I.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn; Bjerva, Trine & Solbakken, Tor (2007). 10 år med sirkus i Høgskolen i Hedmark - et internasjonalt utvekslingsarbeid.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn; Bjerva, Trine & Græsli, Jon Anders (2006). Kartstigen, En progressiv tilnærming til kartlesing.
  • Bjerva, Trine & Jakobsen, Jon Egil (2005). Outdoor life and management.
  • Bjerva, Trine & Hollekim, Ingjerd (2004). The schoolsystem in Norway.
  • Bjerva, Trine & Solbakken, Tor (2004). Sirkus på timeplanen. Kroppsøving. ISSN 0333-0141. 4, s. 20–22.
  • Bjerva, Trine (2003). Outdoor life - outdoor school.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2003). Trygg i Naturen-kurs for FRIFO-organisasjonene: Instruktørkurs.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (2002). Trygg i Naturen-kurs for FRIFO-organisasjonene: Instruktørkurs.
  • Bjerva, Trine (2002). Sirkusskoleseminar.
  • Sigurjonsson, Thorsteinn & Bjerva, Trine (1999). Trygg i Naturen-kurs for FRIFO-organisasjonene: Instruktørkurs.
  • Bjerva, Trine; Åkesson, Eva; Nordblad, Mirella; Laitinen, Jussi & Wikstrom, Janne (2024). Auditering av Yrkeshögskolan Arcada. Nationella centret för utbildningsutvärdering. ISSN 978-952-206-836-1.
  • Bjerva, Trine (1996). Løypelegging : grunnlaget for fart med kart. Høgskolen i Innlandet.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Terningen Arena - Rotunden
Hamarveien 112, N-2406 Elverum
Rom 4R4111
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum