Bruk ditt lokale studiested

Visste du at som student ved høgskolen kan du bruke alle studiestedene våre?

Fire mannlige studenter som jobber sammen på biblioteket i Terningen Arena.

Som student hos oss kan du bruke det studiestedet du selv ønsker. Foto: Høgskolen i Innlandet.

Høgskolen i Innlandet har til sammen ni studie- og undervisningssteder. Som student hos oss kan du bruke fasilitetene på alle studiestedene våre i Innlandet, uavhengig av hvilket studiested ditt studium undervises ved.Enten du bor i nærheten av et annet studiested eller bare er på besøk i nærheten er du velkommen til å bruke lokalene våre.

– HINN skal være en foregangsinstitusjon for livslang læring og samtidig sørge for at høyere utdanning skal være tilgjengelig for alle. Studentene våre skal vite at de har muligheten til å benytte seg av studiestedet som er nærmest og enklest for den enkelte å bruke i hverdagen, sier prorektor utdanning, Stine Grønvold.

Åtte av studiestedene våre ligger i Innlandet og er åpne for alle våre studenter, både kantine, grupperom og andre fasiliteter kan brukes. Alle studenter kan bruke studentkortet sitt til å komme inn i byggene. Studentkortet er nøkkelen til grupperom, lesesal, bibliotek og printer. Høgskolens studenter har tilgang til nett og printer på alle studiesteder.

Bli kjent med studiestedene våre:

Studiested Elverum

På Elverum finner du høgskolen i Terningen Arena på vestsiden av Glomma. Terningen Arena er et flerbruksanlegg som både huser Høgskolen, Forsvaret, NAV og andre leietakere. Terningen Arena er også hjemmearenaen til Elverum Håndball

Studiested Blæstad

Vårt studiested på Blæstad finner du åtte kilometer fra Hamar sentrum ved en moderne gård. Her finner du både grupperom og kantine tilgjengelig for alle studenter.

Studiested Hamar

På Hamar ligger høgskolens lokaler en kort gåtur fra torggata og Hamar sentrum. Der finner man kantine, bokhandel, grupperom og et flott bibliotek man kan benytte seg av.

Studiested Kongsvinger

På Høgskolesenteret på Kongsvinger finner du også vårt studiested. Der finner du moderne fasiliteter midt i Kongsvinger sentrum. Studenter har tilgang til kantine og egne grupperom. Høgskolesenteret er et studiesenter både for høgskolen og fagskolen i Innlandet samt andre aktører.

Studiested Evenstad

Evenstad finner du naturskjønt langs Glomma ca en times kjøring nordover fra Elverum. Selv om Evenstad ikke er stort har det alt en student trenger. Både grupperom, bibliotek og kantine er tilgjengelig for alle.

Studiested Lillehammer

Nord for sentrum i Lillehammer finner du Storhove der høgskolen er plassert. Der ligger høgskolen flott plasser med fine grøntområder og utsikt over Gudbrandsdalen.

Lillehammer er ett av våre største studiesteder med kantine og egen kaffebar. Stort bibliotek og bokhandel finner du også der samt grupperom og lesesal for alle studenter.

Studiested Tynset

På Tynset bruker vi lokalene til Tynset studie- og høgskolesenter. Senteret deler nye og moderne lokaler med Nord-Østerdalen videregående skole. Studenter har tilgang på kantine, grupperom, bibliotek og lesesal.

Studiested Rena

I nordenden av Rena sentrum finner du høgskolens lokaler. Det ligger rett ved togstasjonen og sentrum med kafe, restauranter og butikker. Som student kan du bruke både kantina, biblioteket, grupperom og lesesal på studiestedet.

Av Ida Solheim Tveiten
Publisert 6. sep. 2023 08:56 - Sist endret 6. sep. 2023 08:56