Innholdsprodusent i sosiale medier

Elsker du å lage innhold til sosiale medier? Da er dette en deltidsjobb for deg! Vi søker deg som vil bruke evnene dine til å vise hva Høgskolen i Innlandet har å by på og hvordan det er å være student.

Fire studentambassadører som smiler til kamera på en utdanningsmesser i Bergen.

Høgskolen i Innlandet er nå på utkikk etter innholdsprodusenter til våre sosiale medier. Foto: Høgskolen i Innlandet.

Du bør søke hvis du:

• Har ideer og tanker om hvordan HINN burde bruke sosiale medier for å få flere søkere
  • Kan lage godt videoinnhold til sosiale medier
  • Kan jobbe selvstendig og i team

Sosiale medier

Det er kommunikasjonsavdelingen på HINN som holder i de offisielle kanalene til høgskolen. Nå søker vi studenter som kan bli en del av et innholdsteam for våre kanaler, og da spesielt Instagram, Snapchat og TikTok. Innholdsteamet vil bestå av 3-5 studenter på ulike studiesteder. Sammen med kommunikasjonsavdelingen legger vi månedlige innholdsplaner som vi alle forholder oss til.

Du vil få opplæring om HINN, våre retningslinjer og strategier for sosiale medier. Formålet med innholdsproduksjonen er å vise hva HINN har å by på, og dermed få flere til å søke seg til oss.

Vi vil løfte fram de gode historiene fra studentene våre, vise hvordan det er å være student hos oss, hva vi har å by på, og gi et helhetlig inntrykk av hvem vi er. Din jobb er å finne, fange og presentere disse gode historiene.

Innholdsteamet vårt vil ha hovedansvaret for jevn flyt av innhold til våre prioriterte kanaler. Du MÅ ikke være komfortabel foran kamera, men du må kunne klare å spore opp gode intervjuobjekter og hjelpe disse til å yte sitt beste.

Arbeidstiden er fleksibel, og det kommer til å være uker som er travlere enn andre. Jobben vil tilsvare omtrent 3-5 timer jobb hver uke i snitt.

Andre arbeidsoppgaver

I tillegg til innholdsproduksjon i sosiale medier, vil du også representere HINN på skolebesøk, arrangementer og lignende, bistå i å koordinere takeovers med studenter/organisasjoner fra ulike studieprogrammer, lage plan over innholdsproduksjon og publisering.

Vi søker deg som

• Er student ved HINN studieåret 2023/2024 på et campusbasert studium
  • Er god på innholdsproduksjon
  • Følger med på hva som trender på ulike kanaler
  • Snakker norsk og kommuniserer godt
  • Er entusiastisk, lærevillig og pliktoppfyllende
  • Er flink til å finne og presentere gode historier

Du bør ha erfaring med noe av dette

• Film/foto
  • Bilde/videoredigering
  • Mye scrolling på SoMe

Vi tilbyr

• Timelønn, lønnstrinn (?) (p.t. 176,9kr per time)

• God opplæring i løpet av høsten (obligatorisk)

• En viktig og attraktiv jobb

• Anledning til å jobbe i team, og bli kjent med andre studenter på tvers av fakulteter og studieretninger

• En jobb som fint kan kombineres med studiene dine

Send søknaden til pernille.bjornstad@inn.no innen 31.august.

Av Pernille Bjørnstad
Publisert 14. aug. 2023 09:30 - Sist endret 14. aug. 2023 09:57