Normal drift til tross for farevarsel

Høgskolen i Innlandet holder driften i gang til tross for varsel om svært vanskelige vær- og kjøreforhold mandag.

– Vi holder studiestedene åpne som normalt, men ber om at studenter og ansatte følger med på meldinger fra politiet og Statsforvalteren i Innlandet, retter seg etter disse og ellers beregner god tid og tilpasser reiser til forholdene, sier høgskolens beredskapsleder, HR-direktør Lars Petter Mathisrud.

Han viser til at studenter og ansatte kan bli varslet dersom særskilte vurderinger blir gjort ved det enkelte studieprogram eller i høgskolens fakulteter og avdelinger.

Det er Meteorologisk institutt som har kommet med et farevarsel for et område som strekker seg fra Agder i sør, opp til Hamar og Elverum hvor to av høgskolens studiesteder ligger. Høgskolen er dermed i ytterkanten av det området hvor meteorologene venter svært glatte veier og krevende kjøreforhold.

– Den enkelte må selv vurdere situasjonen mandag, følge eventuelle råd fra myndighetene og tilpasse seg forholdene, sier Mathisrud.

Innlandstrafikk varsler søndag kveld at kollektivtrafikken er planlagt å gå som normalt mandag, men at væromslaget kan føre til forsinkelser eller innstillinger på kort varsel.

Aktuelle lenker

Publisert 21. jan. 2024 17:29 - Sist endret 21. jan. 2024 17:29