Studiestarten i bilder

Denne uka braket studieåret 2022-2023 løs på Høgskolen i Innlandet. Se bildene fra åpningsdagene på de forskjellige campusene her!

Bilde av studenter utenfor høgskoles bygninger i Hamar

Studentene samlet seg utenfor campus Hamar da studieåret startet opp mandag denne uka.

Foto: HINN/Espen Kristiansen
Bilde av studenter på åpning Lillehammer
Sola tittet frem mellom regnbygene da den offisielle åpningen av studieåret 2022-2023 fant sted på campus Lillehammer onsdag ettermiddag. (Foto: HINN/Karen-Ingrid Fryjordet)
Bord i hage med trær
Studentene samlet seg på Blæstad under åpningen mandag. (Foto: HINN/Ole-André Lagmandokk)
Studenter i flokk utenfor hus
Det gjelder å finne sin gjeng på første studiedag. På Rena var det bare å følge plakatene. (Foto: HINN/Karen-Ingrid Fryjordet)
Tre blide studenter på Høgskolen i Innlandet
Minhyoung, Shelly og André er tre av til sammen 181 internasjonale studenter som skal studere på Høgskolen i Innlandet. Aldri før har det kommet så mange studenter fra andre land som i år. (Foto: HINN/Håkon Boye Bergum)
Studenter blir kjent gjennom lek
Det er viktig å bli kjent med folk når man kommer til nytt studiested. Her fra hagen på campus Hamar. (Foto: HINN/Espen Kristiansen)
Studenter ute på Evenstad
Godt oppmøte da studiestarten ble markert på Evenstad tirsdag. (Foto: Maren Roang Hofseth)
Band spiller for studenter
Underholdning må til! Full trøkk med band på campus Hamar under åpningen mandag. (Foto: HINN/Espen Kristiansen)
Rektor Peer Jacob Svenkerud taler for studenter
–  Endelig ser vi ut til å kunne få et tilnærmet normalt studieår. Dere er et vakkert skue, og jeg må si at jeg står her med en «god» klump i magen, var et av budskapene fra rektor Peer Jacob Svenkerud under årets studiestart på Blæstad. Et budskap som gjelder alle studentene som startet studieåret på Høgskolen i Innlandet i år - uavhengig av hvilket campus man hører til. (Foto: HINN/Ole-André Lagmandokk)
Studenter i en hage på en gård
I idylliske omgivelser rett nord for Høgskolen i Innlandet på Lillehammer fikk studenter på Sports Management og Organisasjon og ledelse se nærmere på Sundgården samtidig som de ble kjent med hverandre. (Foto: Gunhild Wedum)
Studenter på tur inn i lokalene til høgskolen i Elverum
Ingen vei tilbake...studentene strømmet inn på Terningen Arena under åpningen på Elverum mandag. (Foto: HINN/Karen-Ingrid Fryjordet)
Bilde av student som registrerer seg
Førsteårsstudent Malin Finni registrerte seg hos Elisabeth Røe på Blæstad da studieåret startet der denne uka. (Foto: HINN/Ole-André Lagmandokk)
Studenter spiller bordtennis og biljard
Bordtennisbordene og biljardbordet på Lillehammer ble mye brukt de første dagene av de nyankomne studentene. (Foto: HINN/Ole Martin Ringlund)
Studenter ute på campus Evenstad
Faddergruppene viste rundt på Evenstad da studentene ankom denne uka (Foto: Maren Roang Hofseth)
Artisten Sondrey på scena
Artisten Sondrey, også kjent under navnet Sondre Mulongo Nystrøm fra Øyer, underholdt studentene på Lillehammer under studieåpningen onsdag. Sondrey er blant annet kjent fra Stjernekamp på NRK, The Stream på TV2 og fra Melodi Grand Prix. (Foto: HINN/Karen-Ingrid Fryjordet)
Bilde av studenter utenfor høgskolen i Hamar
Kommende barnehagelærere samlet i finværet i Hamar på første studiedag. (Foto: HINN/Espen Kristiansen)
Dekan Morten Ørbeck taler til studenter
En stolt dekan på Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk, Morten Ørbeck, ønsket studentene velkommen til campus Hamar. (Foto: HINN/Espen Kristiansen)
Bidle av studenter utenfor høgskolen i LIllehammer
Spenning i luften på campus Lillehammer før den offisielle åpningen onsdag denne uka. (Foto: HINN/Karen-Ingrid Fryjordet)
Studenter i kø foran telt for mat ved studiestart
Uten mat og drikke, duger studentene ikke. (Foto: HINN/Espen Kristiansen)
Bilde av studenter ved langbord på Blæstad
Summing på høyt nivå på Blæstad. Det prates, mingles og møtes. (Foto: HINN/Ole-André Lagmandokk)
Studenter rundt et bord i kantina i Hamar
God stemning i kantina på Hamar første studiedag for studieåret 2022-2023. (Foto: HINN/Espen Kristiansen)
Bilder av studenter i Lillehammer på Sundgården
Studentene som ankom Lillehammer denne uka var heldig med været - i hvert fall de første to dagene... (Foto: Gunhild Wedum).
Ballonger rundt en dør
Ballonger må til når man ønsker tusenvis av nye studenter velkommen til Høgskolen i Innlandet! (Foto: HINN/Ole Martin Ringlund)
Studenter på Evenstad inne i klasserom
Det følges med på første studiedag på Evenstad. (Foto: Maren Roang Hofseth)