Kunngjøring av valg 2023

For perioden 1. august 2023 - 31.07.2027 skal det velges ansatt- og studentrepresentanter til høgskolestyret, samt ansattrepresentanter til flere fakultetsråd.

Studentene ved HINN skal velge studenter som skal representere dem.

Foto: Elen Sonja Klouman/HINN

Valget gjennomføres som elektronisk valg i perioden 11.-23. mai.

Nominasjonsfrist

Frist for innsending av forslag til kandidater er satt til tirsdag 2. mai kl. 23:59. Forslag sendes til postmottak@inn.no .

Verv som skal fylles

Høgskolestyret

• Fire representanter fra gruppen tilsatte i undervisnings-, forsknings- og formidlingsstilling (UFF)
  • Én representant fra gruppen teknisk og administrativt tilsatte (TA)
  • To representanter fra studentene
  • Minst like mange varamedlemmer til hver gruppe som det er faste medlemmer

Fakultetsråd ved fakultet for anvendt økologi, landbruksfag og bioteknologi (ALB), fakultet for lærerutdanning og pedagogikk (LUP), fakultet for helse- og sosialvitenskap (HSV) og Handelshøgskolen Innlandet – fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap (HHS).

• Tre representanter fra gruppen tilsatte i undervisnings-, forsknings- og formidlingsstilling (UFF) ved hvert fakultet
  • Én representant fra gruppen teknisk og administrativt tilsatte (TA) ved hvert fakultet
  • Minst to numeriske vararepresentanter uavhengig av ansattgruppe fra hvert fakultet

Fakultetsrådene ved fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi (AMEK) og Den norske filmskolen (DNF) får forlenget inneværende periode til 15.02.2024 i påvente av styrebehandling av samarbeids- og samordningsprosessen.

Mer informasjon

• Om stemmerett og valgbarhet, se punkt 7 og 8 i HINNs valgreglement
  • Mer informasjon om stemmegivningen legges tilgjengelig nærmere valgdatoen.

Ved spørsmål bes du ta kontakt med valgstyrets sekretær

Error: https://www.inn.no/finn-en-ansatt/kristin-garstad.html?vrtx=vcf does not exist

Valgstyret

I henhold til valgreglements punkt 4 skal det oppnevnes et valgstyre for Høgskolen i Innlandet som skal administrere, forberede og gjennomføre valget.

Rektor har oppnevnt følgende medlemmer til valgstyret:

1. Fredrik Graver (UFF-tilsatt)
  2. Svein Bergum (UFF-tilsatt)
    1. Anne Skaret (UFF-tilsatt, vara)
  3. Trude Lindland (TA-tilsatt)
    1. Arve Thorsberg (TA-tilsatt, vara)

Studentorganisasjonen har oppnevnt følgende medlemmer:

1. Gunhild Mørk Moen (student)
  2. Joakim Askeland (student)
    1. P.t. ingen vara

Valgstyret vil komme tilbake med mer informasjon etter påske.

Emneord: studentvalg, høgskolestyret, studentorganisasjonen StINN Av Kristin Garstad og Gro Vasbotten
Publisert 31. mars 2023 14:39 - Sist endret 31. mars 2023 14:49