Hva skjer frem til studiestart?

Det er mye å huske på frem til studiestart. Her finner du en oversikt over viktige datoer og ting du må huske på før du blir student.

Huskeliste:

Du bør søke om studentbolig så tidlig som mulig.

I midten av mai

Innen midten av mai skal du ha fått svar på søknader i lokalt opptak (hovedsakelig masterprogrammer og videreutdanninger). Sjekk e-posten din!

1.juli

1. juli er siste frist for omprioritering av studier i samordna opptak.

Timeplanene for høstsemesteret blir publisert.

20. juli

Har du søkt via Samordna opptak (hovedsakelig bachelor-, årsstudier og 5-årige mastere), vil du motta en epost om opptak. Sjekk e-posten din, og husk å svare på tilbud om studieplass!

24. juli

24. juli er frist for å takke ja til studieplassen din i samordna opptak. Hvis du ikke svarer, blir dette betraktet som et nei, og du mister studieplassen.

Husk å søke om lån og stipend. Du kan søke om lån og stipend etter at du har fått studieplass.

Månedsskifte juli-august

1. august

Semesterregistreringen åpner. Du vil motta en e-post fra oss med informasjon om dette.

Husk å:

• Betale semesteravgift
  • Aktivere brukerkontoen din
  • Last opp bilde til studentkort
  • Bekreft utdanningsplanen din i Studentweb

18. august

Bli kjent med oss. Vi åpner studiestedene våre for deg som vil gjøre deg litt kjent før studiene starte.

19. august

Studiestart og åpningsseremoni på alle studiesteder.

21. august

Fadderuka starter etter endt undervisning.

Sist endret 28. mai 2024 12:18