Barnelitteratur i norsk barnehagelærarutdanning

Therese Garshol Syversen har sett nærare på korleis barnelitteratur blir forstått i utdanninga av barnehagelærarar her til lands. 02.10.2023 forsvarar ho doktorgradsarbeidet sitt.

portrettbilde av Therese Garshol Syversen

Therese Garshol Syversen disputerer 2. oktober.

Foto: Privat

Garshol Syversen er utdanna allmennlærar, men har dei siste åra vore tilknytta ph.d.-programmet Profesjonsrettede lærarutdanningsfag i Hamar.

Forskingsinteressene har særleg vore knytt til barnelitteratur/litteratur, litteraturdidaktikk, utdanningspolitikk, profesjonsforsking og lærarutdanning.

Avhandlinga hennar rettar fokus mot barnelitteratur og litteraturdidaktiske spørsmål i norsk barnehagelærarutdanning.

– Meir spesifikt handlar avhandlinga om korleis barnelitteratur blir oppfatta, grunngjeven, vurdert, valt og eventuelt valt vekk på ulike nivå, skriv Therese til inn.no.

Tittelen på avhandlinga er "Barnelitteratur i norsk barnehagelærarutdanning. Ein studie av korleis barnelitteratur blir forstått i styringsdokument, gjennom studentperspektiv og i oppførte pensumlister for utdanninga."

– Eit overordna mål for prosjektet er å bidra til diskusjon om kva for rolle og funksjon barnelitteratur og litteraturundervisning skal ha i lærarutdanning meir generelt, altså kva lærarutdannarar vil og kan oppnå gjennom bruk av litteratur i utdanninga, seier ho vidare.

I tillegg tar avhandlinga sikte på å løfte fram arbeid med litteratur som sentralt i kontekst av barnehage og barnehagelærarutdanning, og å sjå litteraturformidling i lys av større pedagogiske og utdanningsvitskaplege diskusjonar som gjer seg gjeldande både nasjonalt og internasjonalt.

Hovedfunn i doktorgradsarbeidet

• Forståingane av barnelitteratur i norsk barnehagelærarutdanning har estetiske og pedagogiske dimensjonar, der eigenverdi, litterære opplevingar, kulturformidling, litterasitet, danning og emosjonell utvikling blir vektlagt. Ein ferdigheitsorientert logikk der berre det oppfatta målbare har betyding, ser i mindre grad ut til å gjere seg gjeldande.
  • Det er eit breitt barnelitterært repertoar i spel i utdanninga, på same tid som bildeboka verkar å vere særleg viktig for korleis barnelitteratur blir forstått.
  • Barnelitteratur blir forstått profesjonaliserande hjå studentane, og funna tyder at barnelitteraturen kan fungere kvalifiserande, sosialiserande og subjektiverande i utdanninga.

Her finn du meir informasjon om disputasen til Therese Garshol Syversen 2. oktober 2023.

Kontaktinformasjon:

Førsteamanuensis