Garshol Syversen er utdanna allmennlærar, men har dei siste åra vore tilknytta ph.d.-programmet Profesjonsrettede lærarutdanningsfag i Hamar.
Forskingsinteressene har særleg vore knytt til barnelitteratur/litteratur, litteraturdidaktikk, utdanningspolitikk, profesjonsforsking og lærarutdanning.
Avhandlinga hennar rettar fokus mot barnelitteratur og litteraturdidaktiske spørsmål i norsk barnehagelærarutdanning.
– Meir spesifikt handlar avhandlinga om korleis barnelitteratur blir oppfatta, grunngjeven, vurdert, valt og eventuelt valt vekk på ulike nivå, skriv Therese til inn.no.
Tittelen på avhandlinga er "Barnelitteratur i norsk barnehagelærarutdanning. Ein studie av korleis barnelitteratur blir forstått i styringsdokument, gjennom studentperspektiv og i oppførte pensumlister for utdanninga."
– Eit overordna mål for prosjektet er å bidra til diskusjon om kva for rolle og funksjon barnelitteratur og litteraturundervisning skal ha i lærarutdanning meir generelt, altså kva lærarutdannarar vil og kan oppnå gjennom bruk av litteratur i utdanninga, seier ho vidare.
I tillegg tar avhandlinga sikte på å løfte fram arbeid med litteratur som sentralt i kontekst av barnehage og barnehagelærarutdanning, og å sjå litteraturformidling i lys av større pedagogiske og utdanningsvitskaplege diskusjonar som gjer seg gjeldande både nasjonalt og internasjonalt.
Hovedfunn i doktorgradsarbeidet
- Forståingane av barnelitteratur i norsk barnehagelærarutdanning har estetiske og pedagogiske dimensjonar, der eigenverdi, litterære opplevingar, kulturformidling, litterasitet, danning og emosjonell utvikling blir vektlagt. Ein ferdigheitsorientert logikk der berre det oppfatta målbare har betyding, ser i mindre grad ut til å gjere seg gjeldande.
- Det er eit breitt barnelitterært repertoar i spel i utdanninga, på same tid som bildeboka verkar å vere særleg viktig for korleis barnelitteratur blir forstått.
- Barnelitteratur blir forstått profesjonaliserande hjå studentane, og funna tyder at barnelitteraturen kan fungere kvalifiserande, sosialiserande og subjektiverande i utdanninga.
Her finn du meir informasjon om disputasen til Therese Garshol Syversen 2. oktober 2023.
Kontaktinformasjon:
- E-post
- therese.syversen@inn.no
- Telefon
- +47 62 51 78 94