Se programmet her: Ungdommen nå til dags!

Scena var fylt av forskere, unge gamere og studenter i skjønn harmoni på "Researchers' Night" under Forskningsdagene.

Researchers' Night under Forskningsdagene i Kulturhuset Banken i Lillehammer

Etter et år som kanskje har vært ekstra tøft for de unge, var det på tide å løfte fram den unge generasjonen i dag: Hva vil de, hva er de opptatt av, hva kan de, hvordan har de det og hvordan ser framtida deres ut?

Det var et fullspekket program i Kulturhuset Banken fredag 24.september med mange gjester i sofaen, under ledelse av Høgskolen i Innlandets egen Ingrid Grimsmo Jørgensen.

Blant gjestene var Amanda og John Are fra podcasten INNimellom, gamere fra Gausdal videregående skole, en representant for Cyberforsvaret, samt forskere fra flere fagfelt. Komiker Merethe Karma Lindstad ga oss noen nye perspektiver på dagens unge.

Se hele programmet her!

Dette er et opptak av en direktesending på Facebook. Vi beklager at videoen ikke er tekstet.

Hør også INNimelom-podden med John-Are og Amanda med klipp fra den store kvelden. Vi snakker om hvordan podkasten INNimellom ble til og om episodenes innhold, samt hvordan Amanda og John-Are's liv har blitt påvirket av den nye oppmerksomheten.

Av Erlend Moe
Publisert 30. sep. 2021 15:43 - Sist endret 30. juni 2023 09:19