Aktuelt fra Digimulti

Kvinne i fjellnatur

I den artikkelbaserte avhandlingen "Inkludering i foreldre-lærerrelasjoner. En sosiolingvistisk tilnærming til språklige og digitale praksiser i flerspråklige kontekster" har Hilde undersøkt hvordan flerspråklige foreldre og norske lærere kommuniserer digitalt, og hvordan de selv vurderer denne kommunikasjonen.

– Et hovedfunn er at digital kommunikasjon gir gode muligheter for inkludering gjennom måten foreldre og lærere framforhandler likeverdige relasjoner ved å bruke emojier, tegnsetting og strategiske valg av kommunikasjonskanal, skriver Thyness til inn.no

DigiMulti-stipendiat Hilde Thyness disputerer 24. mai!

Publisert 12. sep. 2023 13:18

Kristin Vold Lexander deltok nyleg på konferansen "Language learning and teaching in digital transformation" arrangert av Pedagogishe Hochshule i Luzern for å presentere resultat frå DigiMulti. 

Publisert 30. juni 2023 08:42

Hilde Thyness fikk våren 2023 publisert en artikkel i tidsskriftet Language and Education om læreres tilnærming til flerspråklige foreldre.