Kristin Vold Lexander deltok på DiLCo Methods Day 2023 med forelesningen "Mediagrams in the study of digital workplace interaction, home-school communication, and inclusion".
Aktuelt fra Digimulti
![Kvinne i fjellnatur](https://www.inn.no/forskning/forskningsprosjekter/digimulti/aktuelt-fra-digimulti/hilde-thyness-(proff).jpg)
I den artikkelbaserte avhandlingen "Inkludering i foreldre-lærerrelasjoner. En sosiolingvistisk tilnærming til språklige og digitale praksiser i flerspråklige kontekster" har Hilde undersøkt hvordan flerspråklige foreldre og norske lærere kommuniserer digitalt, og hvordan de selv vurderer denne kommunikasjonen.
– Et hovedfunn er at digital kommunikasjon gir gode muligheter for inkludering gjennom måten foreldre og lærere framforhandler likeverdige relasjoner ved å bruke emojier, tegnsetting og strategiske valg av kommunikasjonskanal, skriver Thyness til inn.no.
DigiMulti-stipendiat Hilde Thyness disputerer 24. mai!
Hilde Thyness gjennomførte sin sluttlesning 25. september 2023 med Jim Cummins som sluttleser.
Kristin Vold Lexander deltok nyleg på konferansen "Language learning and teaching in digital transformation" arrangert av Pedagogishe Hochshule i Luzern for å presentere resultat frå DigiMulti.
Hilde Thyness fikk våren 2023 publisert en artikkel i tidsskriftet Language and Education om læreres tilnærming til flerspråklige foreldre.