Rapport om moskeundervisning

Mandag 25. september lanseres en rapport om undervisning for barn og unge i moskeer i Oslo.

Invitasjon til lansering av rapporten "Kunnskap og tilhørighet, tilhørighet og kunnskap".

Mandag 25. september kl. 13-15 lanseres rapporten Kunnskap og tilhørighet, tilhørighet og kunnskap: Undervisning for barn og unge i Muslimsk Dialognettverks medlemsmoskeer i Oslo. Forfatter av rapporten er Nora S. Eggen, førsteamanuensis ved Teologisk fakultet, Universitetet i Oslo. Arrangører er Muslimsk Dialognettverk og Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn. Lanseringen skjer på Litteraturhuset i Oslo, rom: Skram (2. etasje).

FAITHED-forsker Marta Bivand Erdal (PRIO) er en av respondentene. Rapporten overlapper og supplerer FAITHED-prosjektet med data fra et videre felt. Forfatteren Nora S. Eggen er også med i FAITHED-teamet, men arbeidet med denne rapporten har altså andre oppdragsgivere.

Mer informasjon om FAITHED-prosjektet (Ikke-formell trosopplæring, offentlig skole og religiøse minoriteter i Norge) finner du her.

Emneord: FAITHED, islam, moskeer, trosundervisning, koranskole Av Anders Aschim
Publisert 20. sep. 2023 20:07 - Sist endret 20. sep. 2023 20:10