English version of this page

Skoleledere om religiøst mangfold

I august presenterte FAITHED-forskere funn fra intervjuer med skoleledere på den internasjonale ECER-konferansen i Glasgow.

Ole Kolbjørn Kjørven og Marianne Hustvedt presenterer på ECER-konferansen i Glasgow

Tittelen på presentasjonen til FAITHED-forskerne Marianne Hustvedt (Høgskulen i Volda), Ole Kolbjørn Kjørven og Thor-André Skrefsrud (Høgskolen i Innlandet) var: "Religious Education in Diverse Contexts​: School Leaders' Understanding of Religious Diversity and Interconnections between Non-formal and Formal Religious Education." Paperet var basert på en artikkel til vurdering i Prismet og presenterte og diskuterte skolelederes perspektiver på religiøst mangfold. Sammendraget av presentasjonen kan du lese her.

ECER (European Conference on Educational Research) fant sted i Glasgow, Skottland 22.–25. august 2023.

Emneord: FAITHED, skoleledere, religiøst mangfold Av Thor-André Skrefsrud
Publisert 29. aug. 2023 15:50 - Sist endret 1. sep. 2023 14:34