Boken er skrevet for undervisere i høyere utdanning og gir tilgang til historier fra studenter og undervisere som kan gi økt bevissthet knyttet til mangfold og redskaper til å komme i gang med inkluderende undervisning.
Ved institutt for pedagogikk på Lillehammer er vi så heldige å ha Rannveig som vår kollega og har fått høre henne snakke om boken og arbeidet som ligger bak blant annet knyttet til det å snakke med og innhente informasjon fra studenter og undervisere om hva som kan hindre studenter i å delta i læringsfellesskapet, samt underviseres erfaringer hva som fungerer for å få til inkluderende undervisning og undervisningsutfordringer.
Takk til Rannveig for dette viktige bidraget!
Bokomtalen fra forlaget kan leses her: Inkluderende undervisning i høyere utdanning av Rannveig Beito Svendby | Cappelen Damm Utdanning
I en anmeldelse av boken som er skrevet av Andreas Ervik og publisert i forkerforum 2023/2 står det:
Dersom du underviser i høyere utdanning, finnes det knapt grunner til la være å plukke opp boken. Den er forbilledlig klart skrevet, kort nok til å leses i én omgang og oversiktlig nok til å fungere som oppslagsverk neste gang jeg skal undervise.
Les hele anmeldesen til Ervik her: Pensum for undervisere (forskerforum.no)
Anmelderen Andreas Ervik trakk også frem boken blant årets beste: https://www.forskerforum.no/kritikernes-favorittboker-fra-2023/