Aktuelt fra KOI

Publisert 5. jan. 2024 13:33

Kunnskapstimen er et digitalt seminar der våre forskere presenterer forskning om NAV for NAV-ansatte- og for andre interesserte. Programmet for våren 2024 er nå sluppet.

Publisert 18. des. 2023 11:43

KOI og kollegaer i Høgskolen i Innlandet har sammen med svenske og sveitsiske partnere fått bevilget nesten tre millioner kroner for å se på innovativ planlegging i rurale områder med befolkningsnedgang.

Publisert 18. des. 2023 11:34

Nylig ble rapporten "Du skal faktisk jobbe på Nav, for å skjønne hvordan du skal gå på Nav -  En følgeforskning av prosjektet "Best på aktivitetsplikt i Gjøvikregionen" presentert på et webinar i regi av Kommunenes Sentralforbund (KS).

Publisert 24. nov. 2023 13:17

Vi har nå gjennomført første samling i det helt nye studiet Videreutdanning i planlegging, innovasjon og ledelse (PIL). Turen gikk til Helgeland, der 30 studentene fra kommunene Alstahaug, Nesna og Træna møttes til første samling på Nesna.

Publisert 8. mai 2023 14:42

Den første workshop i forbindelse med prosjektet «De unges perspektivmelding» gikk av stabelen onsdag 3.mai.  Workshopen ble gjennomført digitalt og 35 deltakere logget seg på til felles diskusjoner om ønsker for fremtiden i Innlandet.

Publisert 18. apr. 2023 13:21

Er du mellom 18 og 34 år og har du tilknytting til Innlandet? Hvordan vil du at Innlandssamfunnet ser ut om 10 år? Hva er viktig for deg der du bor? Bli med på digital workshop 3. mai!

Publisert 28. mars 2023 12:13

Kompetansesenteret for Offentlig Innovasjon (KOI) skal denne våren lede arbeidet med «De unges perspektivmelding». Her inviteres 100 unge stemmer med tilknytning til Innlandet til å dele sine tanker og erfaringer om hvor de vil bo, hva de vil bruke tiden sin på, og hva som skal til for å trives.

Publisert 26. jan. 2023 13:51

– Det var veldig inspirerende for meg å høre de unges historier om hvordan de fikk hjelp til å fullføre utdanning og skaffe seg jobb. Dette prosjektet viser vei for andre, sier statsminister Jonas Gahr Støre om sitt besøk til prosjektet Ung inkludering.

Publisert 31. okt. 2022 13:38

INNOFF Studio er et årlig arrangement organisert av forskernettverket  for innovasjon i offentlig sektor. Hensikten er å skape en varig arena for brobygging mellom praksis og forskning innenfor offentlig innovasjon.

Publisert 4. okt. 2022 09:50

«INTEGRATE-konferansen 2022: Samhandling om arbeidsinkludering. Samfunnsutfordringer og forskningsutfordringer. Sett av 17.november 2022!

Publisert 22. sep. 2022 10:36

I samarbeid med NAV arrangerte vi tirsdag 27. september et digitalt seminar (utvidet kunnskapstime) om unge voksne i randsonen til utenforskap. HINN-forskere presenterte relevant forskning og NAV presenterte erfaringer fra arbeidet med unge som står utenfor.  Innleggene er tilgjengelig ved å klikke på lenkene nedenfor.

Publisert 23. aug. 2022 10:35

Debattinnlegg i lokalavisa GD 24.juli 2022:

I Innlandet utgjør offentlig sektor en større del av arbeidslivet, tjenesteytingen og verdiskapningen, enn det som er tilfelle i resten av landet. Det å etablere en innovasjonskultur i kommunene, er avgjørende for å møte de utfordringene som offentlig sektor står overfor.

Publisert 16. juni 2022 13:05

Biblioteket er et sted for å låne bøker, få hjelp til søk eller en plass der det er sosialt akseptert å være alene. Hva er Høgskolens bibliotek for deg? Og hvordan kan bibliotekarene hjelpe deg enda bedre? Biblioteket jobber med saken!