De unges perspektivmelding

Kompetansesenteret for Offentlig Innovasjon (KOI) skal denne våren lede arbeidet med «De unges perspektivmelding». Her inviteres 100 unge stemmer med tilknytning til Innlandet til å dele sine tanker og erfaringer om hvor de vil bo, hva de vil bruke tiden sin på, og hva som skal til for å trives.

seks personer som hopper i lufta foran en gul farget himmel

De unges perspektivmelding er et samarbeid mellom Agenda Innlandet (SpareBank 1 Østlandet, Innlandet fylkeskommune, LO, NHO), Høgskolen i Innlandet, NTNU Gjøvik og Sparebankstiftelsen Hedmark.

De unges perspektivmelding har som formål å:

• involvere unge voksne i samfunnsutviklingsdebatten ved å bringe inn deres stemmer i arbeidet for å forme Innlandet
  • få økt kunnskap om hva som har betydning for unge voksne med tilknytning til Innlandet når det gjelder valg av bosted, utdanning, jobb, fritid og livsstil

Prosjektets resultater skal blant annet danne grunnlag for anbefalinger til både politikere, kunnskapsinstitusjoner og næringsliv om de unges løsninger for å skape et attraktivt og inkluderende Innland.

Digital workshop og individuelle intervjuer

Onsdag 3. mai skal vi gjennomføre en digital workshop der vi inviterer unge voksne mellom 18-34 år til å dele sine tanker og erfaringer om å bo i Innlandet.

I tillegg skal vi gjennomføre et utvalg individuelle intervjuer med unge voksne som er fra og bor i eller har flyttet ut fra Innlandet, i aldersgruppen 28-34 år.

Påmelding før 27. april: https://forms.office.com/e/e5vu3edVfT

Gruppa som arrangerer og gjennomfører aktivitetene er fagansatte fra Østlandsforskning og Kompetansesenter for offentlig innovasjon (KOI) ved Høgskolen i Innlandet, Institutt for helsevitenskap ved NTNU Gjøvik, og Samfunnsutviklingsavdelingen ved Innlandet fylkeskommune.

Ønsker du mer informasjon om prosjektet, kan du kontakte:

Trude Hella Eide (trude.eide@inn.no) eller Line Marie Tholstrup (line.tholstrup@inn.no).

Emneord: innlandet, perspektivmelding, workshop, ungdom Av Trude Hella Eide
Publisert 28. mars 2023 12:13 - Sist endret 18. apr. 2023 13:16