Søker ny prorektor for forskning

Stillingen som prorektor for forskning, utvikling og kunstnerisk utviklingsarbeid ved Høgskolen i Innlandet (HINN) er lyst ut med søknadsfrist 15. august.

Skilt med Høgskolen i Innlandet sin logo
Foto: Elen Sonja Klouman/HINN

– Dette er en av de mest sentrale lederstillingene ved høgskolen. Den som ansettes får ansvar for et svært viktig fagområde på veien mot å bli universitet, sier rektor Peer Jacob Svenkerud.

Den nye prorektoren vil ha overordnet ansvar for forskning og utvikling ved HINN. Dette inkluderer å ha fagansvar for kvalitet og administrasjon innen FoU-virksomheten.

Prorektor leder Forskningsavdelingen, flere interne råd og utvalg og har ansvar for å følge opp institusjonens satsinger innen forskning.

– Vi er en aktiv institusjon innen forskning. Den rette søkeren vil få en stor mulighet til å videreutvikle rammene for denne virksomheten, i tett samarbeid med resten av ledelsen, sier Peer Jacob Svenkerud.

Det kreves høy akademisk kompetanse i form av doktorgrad eller tilsvarende i stillingen. Høgskolen ønsker også at en ny prorektor skal ha erfaring fra forskningsvirksomhet, ledelse og gjerne undervisning.

Erfaring fra internasjonalt arbeid er også ønskelig, ifølge utlysningen.

Høgskolen har tre prorektorstillinger som sammen med rektor utgjør høgskolens rektorat. Prorektorene deltar i rektors ledergruppe. Stillingen er dermed sentral for høgskolens drift og utvikling.

Publisert 29. juni 2023 13:02 - Sist endret 29. juni 2023 13:02