Stillingen som dekan ved HSV er utlyst

Høgskolen i Innlandet har lyst ut stillingen som dekan ved Fakultet for helse- og sosialvitenskap. Søknadsfristen er 30. mai.

En collage med mange mennesker som alle er relatert til helse- og sosialfag.

Fakultet for helse- og sosialvitenskap skal ansette ny dekan. Søknadsfristen er 30. mai.

– Den som tilsettes vil få hovedansvaret for at fakultetet innenfor helse- og velferd bidrar til nærings- og samfunnsutvikling regionalt og nasjonalt innen utdanning og forskning. Dekanen er øverste leder for fakultetet og vil med det også ha en helt sentral lederstilling ved høgskolen og i rektors ledergruppe, sier rektor Peer Jacob Svenkerud.

Fakultet for helse- og sosialvitenskap er et tverrfaglig, praksisnært og profesjonsrettet fakultet med drøyt 3800 studenter og om lag 240 ansatte. Det består av tre institutter og har virksomhet på Elverum, Lillehammer, Tynset og Kongsvinger.

HSV-fakultetet tilbyr hel- og deltidsstudier, samt desentraliserte og fleksible studier. I tillegg har fakultetet sterke forskningsmiljøer innenfor helse, idrett- og sosialvitenskap. Fakultet skal være faglig i front innen sine fagområder, og både utdanningene og forskningen skal være av høy internasjonal kvalitet.

Dekanen vil være helt sentral i arbeidet med å lede og utvikle fakultets virksomhet innen forskning, utdanning og administrativ drift. Vedkommende vil lede fakultetet både operativt og strategisk i rollen som leder for fakultetets ledergruppe samt leder for fakultetsrådet som består av eksterne representanter, ansatte og studenter.

– Fakultetet er en viktig aktør i Innlandet gjennom sitt omfattende samarbeid med eksterne aktører om blant annet utdanning, praksis, forskning og utviklingsprosjekter. Som søker bør du være en god relasjonsbygger som evner og liker å bygge nettverk både lokalt, nasjonalt og internasjonalt, sier Svenkerud.

Stillingen er en åremålsstilling med en varighet på fire år, med mulighet for fornyelse.

Se utlysningsteksten for stillingen her.

Av Håkon Boye Bergum
Publisert 9. mai 2023 08:26 - Sist endret 9. mai 2023 08:26