Spillskolen Expo 2023

Spillskolen feirer 20 år og inviterer til Spillskolen - Expo

Reklameplakat for arrangementet

Hvert år arrangerer Spillskolen Expo. I år feirer i tillegg Spillskolen 20 år. Vi ønsker alle hjertelig velkommen til tre fullspekkede dager med inspirasjon, kunnskap, bransjeprat og studentarbeid.

Keynote speaker Shion Takeuchi er produsent, manusforfatter og animatør. Hun er kjent fra Netflix sin produksjon Inside Job, samtidig skriver hun for Gravity Fall, Regular Shoe and Disenchanment og absolutt verdt å få med seg.

I tillegg kommer blant annet Astrid Ellensdatter Mork - Knutsen

og Ørjan Ruttenborg Svendsen

Bård R. Gunnerud er undervisningsleder ved Spillskolen og begeistret over det kommende arrangementet.

Dette er årets event ved Spillskolen og egentlig eneste i sitt slag i Norge.

En kombinert bransjedag sammen med showcase av det beste fra våre studenter innenfor sjangrene spillutvilkling, apputvikling, animasjon, 3D-visualisering, konseptkunst og virtuelle produksjoner.

Det at Spillskolen tilbyr to utdanninger som tradisjonelt tilhører to fagrettninger, kunstfag og datateknologi, gjør også innholdet i det som skjer ved Spillskolen Expo er tverrfaglig.

Her får man møte profesjonelle innen datateknologi og programmering, samt visuell produksjon for animasjon, spill og reklame.

En reell happening som vi håper flest mulig prioriterer å få med seg!

Se  programmet for Spillskolen Expo her

Av Trude Lindland