English version of this page

Aktuelt fra ALB

Publisert 31. mai 2024 08:21

Måren lar seg ikke så lett påvirke av dagens flatehogst i norske skoger. Det er en av konklusjonene til Siow Yan Jennifer Angoh som disputerer 14. juni.

Publisert 21. mai 2024 14:44

Brunbjørner i Skandinavia har svært høye nivåer av bly i blodet. Det samme gjelder bjørnungene deres. Dette har Boris Fuchs funnet ut i doktorgradsarbeidet sitt som han forsvarer 5. juni.

Publisert 15. apr. 2024 15:19

I helga har noen av studentene vært med på orrhaneleik i regi av Evenstad, og til tross for dårlig vær ble opplevelsen en suksess, med både spillende orrhaner og ferks bjørnespor morgenen etter.

Publisert 19. mars 2024 14:15

Den 15.mars besøkte 16 elever fra videregående skoler Evenstad på åpen dagen ved institutt for skog- og utmarksfag. Under besøket har elevene blitt kjent med studietilbudet vårt og hva de kan forvente å lære om, samt et innblikk i studenttilværelsen.

Publisert 8. mars 2024 09:07

Ved hjelp av aktivitetsmålere montert på elghalsbånd har Theresa Kirchner studert hvordan elg oppfører seg når de blir forstyrret av oss mennesker. 22. mars er det klart for disputas.

Publisert 4. mars 2024 09:27

Hvordan skal man lagre kunstig befruktede egg fra svin best mulig? Dette er et av spørsmålene Linda Marijke Dekker Haug har jobbet med å finne svaret på i doktorgradsarbeidet sitt som hun forsvarer 18. mars.

Publisert 25. okt. 2023 14:09

Når studiested Blæstad i disse dager kan feire 100 år som sete for jordbruksutdanning er det et fagmiljø som ser framover mot de store utfordringene i landbruket.

Publisert 17. okt. 2023 15:48

Nytt av året var at studentene som deltok på "Innovasjonscamp" fikk det godkjent som et arbeidskrav. Etter to hektiske dager på Skogmuseet ble det som vanlig kåret et "vinnerlag".

Publisert 17. aug. 2023 10:00

Høgskolen i Innlandet (HINN) gjennomfører studiestart som planlagt fra mandag 14. august. Hvis du ikke klarer å komme deg frem til studiestedet ditt som en følge av ekstremværet, mister du selvsagt ikke studieplassen din. Følg med her for informasjon vedrørende studiestart og ditt studiested. Artikkelen oppdateres fortløpende.