TV-skolen samler kjendiser og kremen av fagfolk på Høgskolen

Studiestart er lik Brakdag på TV-skolen og også i år er programmet brennhett og underholdene.

Logoen av Brakdagen i gul skrift på svart bakgrunn

Når dørene på TV-skolens Brakdag åpner på torsdag er det sammen med noen av de beste og mest interessante folka fra bransjen som gjester skolen.

Du har kanskje hørt om «Nytt på Nytt», «Ukjent Landskap», «Spillet» og «Ibelin»?

Eller hva med «P3 Gull», og «Alle mot 1»? På torsdag møter TV-skolens studenter, ansatte og inviterte gjester mange av de mest markante fagfolkene på sine felt i norsk -og internasjonal TV-bransje akkurat nå.

I år er vi stolte!

–Brakdagen skal starte det nye undervisningsåret med et smell, og årets program er rikt og variert: her er det noe for alle! Vi som arrangerer gleder oss til å gi studenter og ansatte sesjoner om alt fra humor som i «Nytt på Nytt», via fag som programledelse, grafikk, klipp og virtuelle studioer, og til topp dokumentar som «Ukjent Landskap», stor reality som «Spillet» og eventer som «P3 Gull».

I tillegg ser vi fram til besøk fra våre partnere i medieovervåkningsselskapet K7Media, de kommer fra Manchester med kofferten full av eksempler på hva som trender på TV verden rundt. Skal man bli god til å lage TV, må man følge med på hva som går på TV, sier Ole Hedemann, som er professor ved TV-skolen og leder av Brakdagen.

Portrett av professor Ole Hedemann
Professor ved TV-skolen Ole Hedemann. Foto: Trude Lindland/INN

Så det er altså ingen grunn til å sitte hjemme nå på torsdag?

Nei, på torsdag er det definitivt på TV-skolen det skjer!

–Det kommer til å bli show, energi og selvfølgelig noen overraskelser! Dessuten er det «innevær» om dagen, sier Hedemann!

Se programmet her

Av Trude Lindland