Fikk Fritt ords kritikerstipend

Hedda Fredly er en av ti som har fått Fritt ords kritikerstipend for 2022-2023. Stipendene skal resultere i løpende kritikk i perioden august 2022 til august 2023, og er på 250 000 kroner hver.

Bilde av Hedda Fredly.

Hedda Fredly (foto: HINN)

Førstelektor Hedda Fredly er ansatt på Institutt for kunstfag og kulturstudier ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk på Hamar. Hedda vant også "Årets kritikk" i 2020 for sin anmeldelse av danseforestillingen Lumi.

Om prisvinnerne sier Fritt ord følgende:

- De ti er blant de mest interessante kritikerne og kommentatorene på det norske kulturfeltet. Spesielt glad er vi for at seks av årets ti skribenter får Fritt Ords kritikerstipend for aller første gang. For første gang deler vi også ut stipendet til en som bare skal arbeide med kritikk av podkast, som jo er en stadig mer sentral sjanger, sier Fritt Ords direktør Knut Olav Åmås.

Les hele saken på Fritt ords sider

Vi gratulerer Hedda Fredly med stipendet!

Publisert 6. juli 2022 12:23 - Sist endret 1. aug. 2022 09:53