De ble gitt i oppgave å forberede en estetisk ramme som skulle invitere de aller yngste barna i barnehagene til samspill. Studentene har latt seg inspirere av de yngste barnas væremåter, og utforsket rom, omgivelser, lyd, kropp og bevegelse, stemme, lek og åpne objekter som utgangspunkt for samspillet. De har basert seg på ny forskning om små barn i kunstmøter, og spesielt trent på hvordan de kan tone seg inn på og spille på små barns (i hovedsak) nonverbale uttrykk.
Dette resulterte i åtte forskjellige nydelige samspill ute i fire partnerbarnehager. Lærdom fra dette skal lærere og studenter ta med seg videre inn i undervisningen utover høsten - som blant annet skal resultere i en egen BARNEKUNSTFESTIVAL på campus 23. november!
![Bildet viser studenter som viser fram Den magiske boksen for barnehagebarna.](/om-hogskolen/fakultet-for-lererutdanning-og-pedagogikk/aktuelt-fra-lup/den-magiske-boksen.jpg)