Studenter nominerte dekan Ørbeck til Mesterborger

Studenter på studiested Hamar har nominert dekan Morten Ørbeck ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk til "Mesterborger av Hammer by" for hans engasjement for studentene.

Bildet viser (fra venstre): Tina Martinussen (leder for Studentsamfunnet Hamar), Lars Tomter (Velferd og læringsmiljøpolitisk ansvarlig), Håkon Mølmann (nestleder Studentsamfunnet Hamar) og Mari Hageberget Akersveen (leder for Studentrådet Hamar).

Studentene setter pris på dekan Morten Ørbecks engasjement og arbeidet han gjør for deres trivsel på studiestedet. På bildet (fra venstre): Tina Martinussen (leder for Studentsamfunnet Hamar), Lars Tomter (Velferd og læringsmiljøpolitisk ansvarlig), Håkon Mølmann (nestleder Studentsamfunnet Hamar) og Mari Hageberget Akersveen (leder for Studentrådet Hamar).

Foto: Espen Kristiansen / Høgskolen i Innlandet

I begrunnelsen for nominasjonen som studentene har sendt inn heter det blant annet:

- Morten Ørbeck har siden 2014 vært dekan for ulike avdelinger Høgskolen i Innlandet. Han har i disse årene vært veldig opptatt av at studenter ved Campus Hamar skal trives på skolen med både elever og lærere, og at de har et sosialt liv utenfor skolen. Han brenner for studentene på Hamar, spesielt lærerutdanningen, og jobber stadig for å gjøre Campus Hamar til et bedre sted.

- Vi føler at han alltid tar oss seriøst, og at vi når fram med innspill vi kommer med for å bedre studiehverdagen og studiestedet, sier masterstudent og studentrådsleder på Hamar, Mari Hageberget Akersveen. Hun er en av de som har nominert Morten Ørbeck som kandidat til "Mesterborger av Hammer by". Hvert år kåres en "Mesterborger" under Hamar Middelalderfestival. Mesterborgeren er en som har gjort en spesiell innsats for Hamar og Hamarregionen gjennom frivillig arbeid, kulturarbeid eller annet arbeid. Felles for de nominerte er at de er entusiaster, er stolte av byen og regionen sin, og har tro på at det alltid er mulig å få til noe!

Bilde av dekan Morten Ørbeck som holder tale til studentene på studiestart høsten 2023.
Dekan Morten Ørbeck (Foto: Espen Kristiansen/HINN)

- Ørbeck er oppriktig engasjert i det vi har å komme med, og vi føler oss godt ivaretatt. Han deltar gjerne på arrangementer og annen sosial aktivitet på studiestedet, også det som foregår på ettermiddags- og kveldstid, og han har også stilt opp som deltaker i vår podkast, forteller Akersveen.

Kåringen skjer som nevnt under Hamar middelalderfestival som arrangeres 14. - 16. juni 2024 på Domkirkeodden, og du kan stemme på kandidatene nå via Middelalderens egne sider. Vinneren kunngjøres søndag 16. juni kl. 13:00.

Nyttige lenker

Av LUP