Åpent SePU-møte 15. januar 2024

SePU inviterer til åpent møte 15. januar. Tema for møtet er "Analyse og tiltaksutvikling i skolen og kunstig intelligens".

Bildet av ei skolejente med VR-briller, og det er dekket med delvis gjennomsiktige diagrammer, kart over verden og kodestrenger.

(Foto: Colourbox)

ÅPENT SePU-MØTE

Om analyse og tiltaksutvikling i skolen og kunstig intelligens

Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har faste møter hver mandag. Ett møte i måneden er et forlenget SePU-møte og da tar vi opp ulike faglige temaer. Våren 2024 har vi besluttet å la et par av disse møtene være åpne for flere enn de som er ansatt på SePU.

Velkommen til oss i tredje etasje på Midtbyen skole, Hamar

Mandag 15. januar kl. 12.00 – 15.30

Tema for møtet er Analyse og tiltaksutvikling i skolen og kunstig intelligens

Lærere og skoleledere gjennomfører kontinuerlig mer eller mindre kvalifiserte analyser av elevers utfordringer tilknyttet både læring, atferd og trivsel. Disse analysene danner senere grunnlag for valg av tiltak som ikke nødvendigvis er informert av forskningsbasert kunnskap.

Thomas Nordahl vil holde et innlegg der han presenterer hvordan KI kan eventuelt bidra til at analyser er mer kvalifiserte og tiltakene mer forskningsinformerte og virksomme. Etter presentasjonen vil deltakerne få noen spørsmål som diskuteres i grupper.

Påmelding: https://nettskjema.no/a/390228

Neste åpne SePU-møte blir mandag 19. februar med temaet:
"Forståelse av PISA-resultatene 2022". Nærmere informasjon kommer.

Publisert 5. jan. 2024 13:29 - Sist endret 5. jan. 2024 13:29