For the beauty of the earth

Årets sommerkonsert er et samarbeid mellom Hedmarken Symfoniorkester og ungdomskorene Defrost Youth Choir, koret ved Høgskolen Innlandet (HINN-koret), Elverum kirkes korskole og Amabile barnekor.

Konsertplakat med blåveiser og informasjon om tid, sted og deltakere.

Hovedverket er Gloria av den nålevende engelske komponisten John Rutter. Det blir også framført noen mindre verk av Rutter, i tillegg til tre nydelige stykker av Wilhelm Peterson-Berger. Det blir et gjenhør med Oslobilder av Fritz Austin, som har blitt spilt ved sommerkonsertene de siste årene.

Dirigent er Thomas Caplin, en merittert kordirigent bosatt i Hamar. Caplin har lang erfaring med kor, og har bl.a. bygget opp Defrost Youth Choir til å bli et prisvinnende kor som har opptrådt flere steder i verden, sist vinter i en internasjonal korkonkurranse i Hong Kong. Caplin underviser ved Høgskolen Innlandet.

Konserten er et samarbeid mellom Hedmarken Symfoniorkester, Defrost Youth Choir, koret ved Høgskolen Innlandet (HINN), Elverum kirkes korskole og Amabile barnekor.

Konserten inngår i markeringen av Hamar by 175 år.

Klikk her for å kjøpe billetter.

Publisert 16. mai 2024 15:14 - Sist endret 23. mai 2024 11:17