Hva er et barn? Å forske fra et tverrvitenskapelig perspektiv

Forskningsgruppene "Tidlig barndom og barnehage", "Quest" og "Kulturorientert musikkpedagogikk" inviterer til åpent forskningsseminar med professor II Anna Sparrman.

Bildet viser nærbilde av et barns øye.
Foto: Colourbox

Velkommen til åpent forskningsseminar med søkelys på ulike konseptualiseringer av barn, og hvordan dette kan være relevant for tverrvitenskapelig forskning. Seminaret er rettet mot vitenskapelig ansatte og masterstudenter. Etter Anna Sparrman sin presentasjon er det åpent for dialog.

Tekster det kan være aktuelt å lese før seminaret er:

Sparrman, A. (2020). Through the looking-glass: Alice and Child Studies Multiple. Childhood, 27(1), 8–24.

og/eller

Sparrman, A. (2020) Att analysera bilder. I A. Åkerblom, A. Hellman, & N. Pramling (Red.), Metodologi. För studier i, om och med förskolan (s. 207-222). Gleerups. (fram til s. 212)

Om Anna Sparrman

Portrettbilde av Anna Sparrman
Anna Sparrman (Foto: Linköping University)

Anna Sparrman er professor ved Tema Barn, Linköpings universitet og professor II ved Institutt for kunstfag og kulturstudier, INN. I forskningen sin forener hun teorier om visuell kultur med barn, konsumpsjon, barnekultur og seksualitet. Fokus rettes mot hvordan normer, vurderinger og verden skapes i møtet mellom barn, voksne og den materielle verden i barns hverdagslivspraksiser. Les mer om professor Sparrman.

Bilde av Camilla Eline Andersen
camilla.andersen@inn.no
Bilde av Ingeborg Lunde
Instituttleder
ingeborg.vestad@inn.no

Vel møtt i auditorum 4 på Hamar.

Publisert 3. mai 2023 13:20 - Sist endret 4. mai 2023 12:49