Hvordan skal vi forstå Russland?

Høgskolen i Innlandet inviterer i samarbeid med  Hamar Vest Rotaryklubb til åpent møte og foredrag av professor Sven G Holtsmark om temaet: Hvordan skal vi forstå Russland?

Bilde av det russiske flagget som vaier i vinden.
Foto: Colourbox

Høgskolen i Innlandet inviterer i samarbeid med Hamar Vest Rotaryklubb til åpent møte den 13. februar kl. 1800. Vi får professor Sven G Holtsmark på besøk for å foredra om temaet: Hvordan skal vi forstå Russland?  Bakgrunnen er den pågående krigen i Ukraina og det faktum at for mange av oss er det vanskelig å forstå eller sette seg inn i russisk tankegang og handlinger. Hva sier russisk historie om en slik russisk angrepskrig i dag, og finnes det en vei ut av uføret?

Professor Sven G Holtsmark er en kjent forsker og professor ved Forsvarets Høgskole og Institutt for Forsvarsstudier hvor han også var direktør. Han er en av Norges fremste eksperter på russisk historie og politikk.

Når og hvor

Arrangementet avholdes tirsdag 13. februar i auditorium 2 ved Høgskolen i Innlandet, Campus Hamar, hovedbygget.

Arrangementet er åpent for alle interesserte og gratis.

Publisert 6. feb. 2024 14:49 - Sist endret 12. feb. 2024 10:10