God oppstart

Da er høsten ved SELL godt i gang! I løpet av august og september har vi vært ute og bidratt på en rekke oppstartsmøter, samlinger og planleggingsdager i Innlandet, Oslo og Viken. I våre partnerskap ønsker mange bidrag inn på planleggingsdagene tidig i august.

Bilde viser de 17 ansatte samlet på et svaberg og brygge. Blå himmel og sjø i bakgrunnen.

De ansatte ved SELL-LUP. Alona Krieken Laski, Janne Aasebø og Ove Einarsve var ikke til stede da bildet ble tatt.

Foto: Kathinka Blichfeldt

De 17 medarbeiderne ved SELL har blant annet bidratt ved eller hatt ansvar for:

• Planleggingsdager ved en rekke videregående skoler i Innlandet fylkeskommune: Teamet vårt på vgs, Elin Thorlacius Bræin, Hege Havn, Morten Rustad og Vegard Meland har bidratt på plandager både i forbindelse med oppstart av nye partnerskap og som videreføring av samarbeid i regionen. Tematikk har blant annet vært vurdering, motivasjon og elevengasjement, samt hvordan drive pedagogisk utviklingsarbeid og lede læreres læring.
  • Direktesendt sending for Lillehammer og Oslo kommune: I to av kommunene vi samarbeider med, har vi holdt sendinger med temaet fellesskapende didaktikk. Dagene ble avholdt 11. og 17.august, og var et tilbud til alle skoler og lærere i de to kommunene.
  • Vurdering: Alle lærere i Sør-Fron deltok på samling om vurdering arrangert i samarbeid med SELL.
  • Digital fagdag om inkluderende praksis: for lærere og ledere i seks kommuner i Gjøvik-regionen.
  • Ressursperson i egen organisasjon: Dette var tema på en regional samling for 200 lærere og ledere i Gjøvikhallen.
  • Medvirkning og god skolestart: Planleggingsdager for alle lærere ved fire skoler i Nittedal.
  • Inkluderende undervisning og mulighetsrommet i underveisvurdering: Halve dager ved skolene for alle lærere i Øystre Slidre og Etnedal.
Av Kathinka Blichfeldt
Publisert 22. sep. 2022 12:28 - Sist endret 4. okt. 2022 16:11